
Φωτογραφία: Ευγενική παραχώρηση της κ. Αντώνογλου
Το Ελληνικό Ινστιτούτο Αθηναγόρας Α΄ ιδρύθηκε το 1991 από τον Σεβασμιότατο Μητροπολίτη κ. Γεννάδιο Χρυσουλάκη, είναι το μοναδικό ελληνικό σχολείο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στη Νότια Αμερική και ανήκει στην Ιερά Μητρόπολη Μπουένος Άιρες και Νοτίου Αμερικής. Σύμφωνα με το σύνθημα «Ένας πλήρης άνθρωπος, για ένα Νέο Κόσμο», η ίδρυσή του αντανακλούσε τις προθέσεις μιας ομάδας Ελλήνων μεταναστών που ήθελαν να προσφέρουν ένα εκπαιδευτικό ίδρυμα στη χώρα όπου είχαν εγκατασταθεί με τις οικογένειές τους, σημείωσε μιλώντας στο «Περιοδικό» η διευθύντρια του σχολείου Σοφία Αντώνογλου. Το σχολείο σήμερα αριθμεί 230 μαθητές.
«Από την ίδρυσή του, το ίδρυμά μας έχει καθιερωθεί ως τόπος συνάντησης, δημιουργώντας γέφυρες μεταξύ πολιτισμών, λαών και ιστοριών. Το όνομα του Ινστιτούτου Αθηναγόρας Α΄ τιμά τον υποδειγματικό Πατριάρχη, ο οποίος, κατά τη διάρκεια της πατριαρχικής του διακονίας, εργάστηκε ακούραστα για τον διάλογο μεταξύ λαών, πολιτισμών και θρησκειών. Αυτό το πνεύμα έχει διαμορφώσει το θεσμικό μας όραμα, το οποίο στοχεύει στην εκπαίδευση των νέων που έχουν δεσμευτεί να οικοδομήσουν έναν καλύτερο κόσμο».
Όπως εξήγησε η κ. Αντώνογλου, το Λύκειο προσφέρει δύο τύπους απολυτηρίου. Το ένα στις Φυσικές Επιστήμες και το άλλο στην Επιστήμη της Πληροφορικής. «Και στις δύο περιπτώσεις, πιστεύουμε ότι αυτές οι κατευθυντήριες γραμμές τοποθετούν τους μαθητές μας σε δύο τομείς γνώσης, εφαρμόζοντας καινοτόμα προγράμματα με επαγγελματικές προοπτικές».

Το πρόγραμμα σπουδών των Φυσικών Επιστημών περιλαμβάνει μεθοδολογικές προσεγγίσεις επιστημονικής έρευνας, εργαστηριακά πειράματα, έρευνα για το σύμπαν και τη διαστημική δραστηριότητα, καθώς και την εκμάθηση της χρήσης ποικίλων πηγών ενέργειας. Επιπρόσθετα, περιλαμβάνει την ενίσχυση οικολογικών και υγιεινών συμπεριφορών, καθώς και τη διάδοσή τους μέσω της τέχνης και της ακαδημαϊκής γραφής.
Το πρόγραμμα Πληροφορικής προωθεί την ανάπτυξη της υπολογιστικής σκέψης, της επιχειρηματικότητας και της δημιουργικότητας για την αντιμετώπιση μιας ποικιλίας προβλημάτων. Παράλληλα με τις δεξιότητες προγραμματισμού, οι μαθητές αποκτούν γνώσεις σχεδιασμού πολυμέσων, ρομποτικής και πρόσβασης σε εργαλεία υπολογιστών, που τους προετοιμάζουν για μελλοντικά ακαδημαϊκά και επαγγελματικά περιβάλλοντα.
«Η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας γίνεται από το Νηπιαγωγείο μέχρι την Εβδομη τάξη (και τελευταία της πρωτοβάθμιας) και από την Πρώτη μέχρι και την Πέμπτη τάξη (και τελευταία της Δευτεροβάθμιας). Επιπλέον, συμπεριλαμβάνει θέματα Ιστορίας, Τέχνης, Μυθολογίας, καθώς επίσης και θέματα που σχετίζονται με τη σύγχρονη Ελλάδα και τη σχέση της με τον σύγχρονο Κόσμο.
Επιπρόσθετα, προσφέρουμε ένα πρόγραμμα Φιλοσοφίας για νέους, που εκτείνεται καθ΄ όλη τη διάρκεια της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, το οποίο περιλαμβάνει γνωριμία με τους μεγάλους κλασικούς διανοητές και τον τρόπο με τον οποίο ερμηνεύουν την ανθρωπότητα και τη ζωή μέσα από βαθύτερα υπαρξιακά ερωτήματα», ανέφερε η κ. Αντώνογλου περιγράφοντας επιμέρους πτυχές του προγράμματος σπουδών που φέρνουν την Ελλάδα κοντά στους νεαρούς μαθητές.

«Αν και μας χωρίζουν πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα, αποτελούμε κομμάτι της Διασποράς, της οποίας οι σπόροι δίνουν τώρα τους καρπούς των δύο λαών που επωφελούνται αμοιβαία. Μοιραζόμαστε ιδανικά μέσα από την προσπάθεια, την εκπαίδευση και τη διάδοση της κουλτούρας, ως παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά», υπογράμμισε η ομογενής εκπαιδευτικός και Διευθύντρια του Ινστιτούτου Αθηναγόρας Α΄.
Η κ. Αντώνογλου, μιλώντας στο «Περιοδικό», σημείωσε επιπλέον ότι «κάθε χρόνο πραγματοποιούσαμε με τους μαθητές και τις μαθήτριες της Πέμπτης τάξης του σχολείου ένα εκπαιδευτικό ταξίδι. Ανάγεται στην πρόθεση των ιδρυτών μας, οι οποίοι ασπάστηκαν την ιδέα των εκπαιδευτηρίων στην καρδιά της κοινότητας, ώστε να λειτουργούν ως γέφυρα πολιτισμών, λαών, ιστορίας και πνευματικότητας.
Κάθε ταξίδι ένωνε τους μαθητές κάθε ηλικίας με την αγαπημένη Πατρίδα και με τη μοναδική για τον Δυτικό Πολιτισμό Κληρονομιά της, δίνοντάς τους την ευκαιρία να απολαύσουν τις ιστορικές τοποθεσίες, τις γεύσεις και τη γλώσσα και προπαντός τον Πολιτισμό που μας ενώνει και κατά κάποιο τρόπο μας καθορίζει. Και αυτό ισχύει τόσο για αυτούς τους μαθητές που κατάγονται από ελληνικές οικογένειες, όσο και για εκείνους που μέσα από τη σχολική κατάρτιση έχουν μάθει να αγαπούν τον Ελληνικό Πολιτισμό και την Κληρονομιά και να ταυτίζονται μαζί τους. Δυστυχώς μετά την πανδημία αυτά τα εκπαιδευτικά ταξίδια σταμάτησαν λόγω της οικονομικής κατάστασης της χώρας, αλλά προσπαθούμε να βρούμε εναλλακτικές για την επαναφορά αυτών των ταξιδιών με τη βοήθεια και υποστήριξη του Μητροπολίτη μας».

Η ίδια γεννημένη στην Αργεντινή από Ελληνες γονείς -ο πατέρας της από την Αθήνα και η μητέρα της από την Πελοπόννησο και συγκεκριμένα το Παράλιο Αστρος, Κυνουρίας- σήμερα θυμάται πως «ως παιδί, με δίδαξαν να μιλάω Ελληνικά και να αγαπώ την αγαπημένη τους πατρίδα». Η κ. Αντώνογλου δήλωσε «περήφανη που μπορώ να μεταδώσω τις αξίες που με δίδαξαν οι γονείς μου σε αυτόν τον εκπαιδευτικό χώρο και να προωθήσω την ελληνική πολιτιστική και πνευματική κληρονομιά».
«Επιβεβαιώνουμε την πεποίθηση ότι ο καθένας μας είναι εκπαιδευτικός με διαφορετικό τρόπο προσέγγισης της διδασκαλίας και της μάθησης, αλλά με το ίδιο παιδαγωγικό πνεύμα, καθώς η επιθυμία να μεταδώσουμε τον πλούτο των ριζών μας είναι μέρος του ελληνικού λαού. Αξιοποιώντας την κοινή μας ταυτότητα, ευελπιστούμε ότι το Ινστιτούτο Αθηναγόρας Α΄ θα ενισχύσει τους δεσμούς που μας ενώνουν και θα συμβάλλει στην οικοδόμηση ενός καλύτερου κόσμου», συμπλήρωσε.

«Ως εκπαιδευτικός και διευθύντρια του Ινστιτούτου Αθηναγόρας Α΄, αισθάνομαι βαθιά ευγνωμοσύνη που συμμετέχω στην αποστολή της διατήρησης της ελληνικής γλώσσας, της πνευματικότητας και της πολιτιστικής ταυτότητας των Ρωμιών. Η δύναμή μας είναι η συνεργασία και η κοινή μας Ορθόδοξη Πίστη όπως και η πεποίθηση ότι η Παιδεία είναι ένας ασφαλής δρόμος προς έναν καλύτερο κόσμο. Συνεχίζουμε με όραμα, ευθύνη και σεβασμό στην ιερή μας παράδοση. Σας ευχαριστώ θερμά!», επεσήμανε η κ. Αντώνογλου στο τέλος της συνέντευξής μας.





Πηγή: www.ekirikas.com