27 Φεβρουαρίου 2025
Eλλάδα

Πρόεδρος ΕΟΔΑΣΑΑΜ: Η μη ιεροποίηση του χώρου του δυστηχήματος δημιούργησε απώλεια σοβαρών στοιχείων

Ανακοινώνεται αυτή την ώρα στα γραφεία της ΕΣΗΕΑ το πόρισμα του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Στη συνέχεια θα σταλεί στον εφέτη ανακριτή προκειμένου να περιληφθεί στη δικογραφία.

Ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ έχει ανακοινώσει ότι θα γνωστοποιήσει τα πορίσματά του για τις αιτίες που οδήγησαν στο τραγικό δυστύχημα, την κατάσταση του ελληνικού σιδηροδρόμου, την μη αξιοποίηση των κονδυλίων για τη βελτίωσή του, αλλά και τα αίτια που προκάλεσαν την έκρηξη που ακολούθησε της σύγκρουσης των τρένων.

Παπαδημητρίου: Η μη ιεροποίηση του χώρου του δυστηχήματος δημιούργησε απώλεια σοβαρών στοιχείων

Κατά την έναρξη του της ανακοίνωσης ο πρόεδρος του ΕΔΟΣΑΑΜ Χρήστος Παπαδημητρίου τόνισε ότι ο Οργανισμός δεν είχε διοικηση και διερευνητές όταν έγινε το δυστύχημα, ενώ τόνισε ότι «το πόρισμα γράφεται με πλήρη ανεξαρτησία και το συμβούλιο το ΕΟΔΑΣΑΑΜ το υιοθέτησε χωρίς να αλλάξει ούτε κόμμα».

«Τα Τέμπη που αποτελούν εθνική τραγωδία, που θέλει κάθαρση, δεν αποτελεί αντικείμενο της έρευνας. Ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ είναι μία αρχή που πρέπει να αναδείξει τα εγκληματικά λάθη που οδήγησε στο να συμβεί αυτό το φρικτό δυστύχημα. Το έργο της τιμωρίας των ενόχων ανήκει στην δικαιοσύνη», είπε ο κ. Παπαδημητρίου.

«Ασχοληθήκαμε και με τη σύμβαση 717, πέραν όμως αυτής, είναι και η διαχρονική εγκατλάλειψη του σιδηρόδρομου και τα μνημόνια που οδήγησαν στην αποψίλωση του ΟΣΕ από προσωπικό. Σκοπός της διερεύνησης είναι να γίνουν οι συστάσεις ασφαλείας ώστε τα βήματα που ξεκίνησαν κατόπιν της τραγωδίας να γίνει ακόμη πιο γρήγορα, να διορθωθούν πράγματα που λειτουργούν εσφαλμένα ώστε να μην ξανασυμβεί ποτέ ξανά τέποιο δυστύχημα ή να υπάρξει ξανά νεκρός στον σιδηρόδορμο».

Κ. Καπετανίδης: Η εντολή αναχώρησης του σταθμάρχη ήταν σωστή

«Η έκθεση 180 σελίδων αν δεν πέσει στις ελληνικές καλένδες θα έχουμε έναν πολύ καλύτερο και ασφαλή σιδηρόδρομο», δήλωσε κατά την έναρξη της ομιλίας του ο Κωνσταντίνος Καπετανίδης, μηχανικός προϊστάμενος μονάδας διερεύνησης ατυχημάτων του ΕΟΔΑΣΑΑΜ.

«Εκείνη την ημέρα υπήρχαν βλάβες και συνεχόμενες καθυστερήσεις δρομολογίων. Ο σταθμάρχης είχε να αντιμετωπίσει έναν τεράστιο αριθμό επικοινωνιών.

Η θέση εργασίας, ο σταθμάρχης δούλευε σε ένα control panel και οι επικοινωνίες έπρεπε να γίνεται στα δεξιά του, δηλαδή δεν έβλεπε τον πίνακα ελέγχου. Είχε επίσης συναισθηματική φόρτιση από προηγούμενο λάθος που είχε κάνει πριν».

Η εντολή αναχώρησης του σταθμάρχη ήταν σωστή. Ο οδηγός έπρεπε να επαναλάβει την εντολή, αλλά δεν το έκανε. Προχώρησε και βρήκε τα κλειδιά διαγώνια, δεν σταμάτησε. Έπρεπε να ρωτήσει. Ο σταθμάρχης του είχε πει «ευθεία». Δεν το έκανε. Δεν γνωρίζουμε γιατί».

Δείτε ολόκληρο το πόρισμα

ΠΟΡΙΣΜΑ

Δείτε live


Πηγή: www.cnn.gr

Σχετικές αναρτήσεις

Εντείνονται οι κινητοποιήσεις των αγροτών στη Θεσσαλία: Συμβολικός αποκλεισμός στην ΠΑΘΕ Γυρτώνης

mera24

Εντός χρονοδιαγράμματος ο αυτοκινητόδρομος Flyover στη Θεσσαλονίκη – Πότε παραδίδεται προς χρήση

mera24

Νέος σεισμός 3,9 Ρίχτερ στην θαλάσσια περιοχή της Ανάφης

mera24
Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας τότε συναινείτε σε αυτό. View more
Accept