Μοιραστείτε το:
Σε τροχιά υλοποίησης εισέρχεται η σύμβαση του έργου Έξυπνες Γέφυρες και στην Περιφέρεια Ηπείρου.
Υπεγράφη η πέμπτη εκτελεστική σύμβαση της συμφωνίας-πλαίσιο μεταξύ του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΤΕΕ), που λειτουργεί ως Αναθέτουσα Αρχή, και της κοινοπραξίας ΤΕΡΝΑ, ΟΤΕ και Globitel.
Το έργο έχει ως αντικείμενο την υλοποίηση έργων έξυπνων γεφυρών που βασίζεται στη δικτύωση συστημάτων ενόργανης δομικής παρακολούθησης σε πραγματικό χρόνο (Real Time Structural Health Monitoring ή RTSHM) σε 16 γέφυρες αρμοδιότητας της Περιφέρειας Ηπείρου, μεταξύ των οποίων η γέφυρα Εφύρας και η γέφυρα Μεσοποτάμου, τα οποία θα καταγράφουν την απόκριση των δομικών μελών σε οποιονδήποτε εξωγενή παράγοντα (κινητά φορτία, τυχηματικά φορτία, μεταβολές της θερμοκρασίας κ.λπ.) και θα αποστέλλουν τις μετρήσεις στην κεντρική ενιαία διαδικτυακή πλατφόρμα.
Το έργο θα διαρκέσει μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2025 και στην Ήπειρο οι γέφυρες στις οποίες θα εγκατασταθούν έξυπνα συστήματα για τη παρακολούθηση της δομικής απόκρισης είναι: Γέφυρα Αράχθου, Γέφυρα Αννίνου, Γέφυρα Άρτας, Γέφυρα Κόνιτσας, Γέφυρα Σπηλιωτοπούλου, Γέφυρα Αγίων, Γέφυρα Εφύρας, Γέφυρα Μεσοποτάμου, Γέφυρα Ραγίου, Γέφυρα Μπαλντούμας, Γέφυρα Κοράκου, Γέφυρα Νεοχωρίου, Γέφυρα Παλαιοκαμάρας, Γέφυρα προ Πέρα Καλεντίνης, Γέφυρα Τζαρή, Γέφυρα Βωβού.
Η πλειονότητα των γεφυρών στη χώρα κατασκευάστηκε κατά τις δεκαετίες του 1950 έως 1980, και πλέον πλησιάζει το τέλος της θεωρητικής διάρκειας ζωής τους.
Η απουσία συστηματικής συντήρησης, η φυσική φθορά των τεχνικών υποδομών, οι χαμηλές προδιαγραφές φόρτισης κατά τον σχεδιασμό τους, σε συνδυασμό με την ανεξέλεγκτη διέλευση οχημάτων με ολοένα μεγαλύτερο βάρος, καθώς και τα ακραία καιρικά φαινόμενα που εντείνονται λόγω της κλιματικής αλλαγής, αποτελούν κρίσιμους παράγοντες που έχουν μειώσει την αντοχή τους. Ως αποτέλεσμα, πολλές γέφυρες βρίσκονται σε κατάσταση που τις καθιστά δυνητικά επικίνδυνες.
Πηγή: www.prevezatoday.gr