Τα τελευταία χρόνια οι εταιρείες αυτοκινήτων έχουν εξελίξει σε μεγάλο βαθμό την ενεργητική ασφάλεια των αυτοκινήτων μέσων των συστημάτων υποστήριξης του οδηγού (ADAS), τα οποία προλαμβάνουν ένα ατύχημα ή μειώνουν τη σφοδρότητά του. Παράλληλα εξοπλίζουν τα αυτοκίνητά τους με τουλάχιστον 6 αερόσακους, ενώ τα αμαξώματά τους φέρουν σημαντικές δομικές ενισχύσεις.
Τα πιο γνωστά Crash Tests που γίνονται εδώ και χρόνια από το Euro NCAP και άλλους φορείς, επικεντρώνονται κυρίως στις μετωπικές και πλευρικές συγκρούσεις. Ωστόσο το Ινστιτούτο για την Εποπτεία και την Επιθεώρηση Ποιότητας Προϊόντων από το Πεκίνο -ένας εξουσιοδοτημένος κρατικός οργανισμός- σε συνεργασία με τον κινεζικό ιστότοπο αυτοκινήτων DCar διοργανώνουν δοκιμές πρόσκρουσης, στα πρότυπα του αμερικανικού ινστιτούτου IIHS, συν μία ακόμα.
Εκτός από τις κλασικές δοκιμές μετωπικών προσκρούσεων, οι κινεζικές δοκιμές πραγματοποιούν και το πιο τρομακτικό crash test με φορτηγό. Συγκεκριμένα το επιβατικό αυτοκίνητο προσκρούει με 56 χλμ./ώρα πίσω από ένα φορτηγό από την πλευρά του συνοδηγού, με μόνο το 30% του πλάτους του. Το ρυμουλκούμενο είναι εξοπλισμένο με μια μπάρα ασφαλείας τοποθετημένη 50 εκατοστά πάνω από το έδαφος. Έτσι προσομοιώνει ανάλογες καταστάσεις που έχουν συμβεί πολλές φορές και δυστυχώς έχουν χαθεί πολλές ζωές.
Πρόσφατα πραγματοποιήθηκε μια τέτοια δοκιμή σε ένα καινούργιο Range Rover, όπου συνέβη κάτι το ανέλπιστο. Κατά τη σύγκρουση του αυτοκινήτου με το τρέιλερ του φορτηγού οι εμπρός αερόσακοι άνοιξαν, όμως ο αερόσακος του συνοδηγού πετάχτηκε από το ταμπλό και πάνω από το παρμπρίζ, αφήνοντας το συνοδηγό εκτεθειμένο! Η κλήση έκτακτης ανάγκης ήταν επίσης προβληματική, ενώ κατά τη διάρκεια της πίσω πρόσκρουσης, η δομή παραμορφώθηκε τόσο πολύ που η πίσω πόρτα δεν μπορούσε πλέον να ανοίξει. Επιπλέον, σε μια κανονική μετωπική σύγκρουση του Range Rover, οι αερόσακοι κουρτίνας δεν άνοιξαν. Ο συνολικός τελικός βαθμός που δόθηκε στο Range Rover ήταν «μέτριος».
” data-cs-src=”https://www.youtube.com/embed/KcP4d8uGw2k?feature=oembed” frameborder=”0″ allow=”accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture; web-share” referrerpolicy=”strict-origin-when-cross-origin” allowfullscreen>
Πηγή: autogreeknews.gr