22 Δεκεμβρίου 2024
Auto-Moto

Σε ιστορικό χαμηλό το κόστος των μπαταριών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Η μείωση των τιμών αναμένεται να συμβάλει και στην αντίστοιχη μείωση του συνολικού κόστους αυτών των οχημάτων

Οι παγκόσμιες τιμές των μπαταριών που χρησιμοποιούνται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα υποχώρησαν σε χαμηλά επίπεδα λόγω της πτώσης των τιμών των πρώτων υλών όπως το λίθιο και το κοβάλτιο, ανακοίνωσε η συμβουλευτική εταιρεία Benchmark Mineral Intelligence.

Είναι γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια η τεχνολογία των μπαταριών έχει εξελιχθεί σημαντικά. Αυτό έχει ως συνέπεια τη μεγάλη μείωση των τιμών των μπαταριών. Από τις αρχές του 2024, η τιμή ανά κιλοβατώρα για μπαταρίες LFP (Λιθίου-Σιδήρου-Φωσφόρου) ανέρχεται στα 50 ευρώ, ενώ για τις μπαταρίες NMC (Νικελίου-Μαγνησίου-Κοβάλτιου) φτάνει περίπου τα 80 ευρώ. Μάλιστα οι μπαταρίες LFP έχουν χάσει περίπου 20% της αξίας τους μόνο σε έναν χρόνο.

Η μείωση των τιμών αναμένεται να συμβάλει και στην αντίστοιχη μείωση του συνολικού κόστους των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς ένα μεγάλο μέρος της αξίας ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι η μπαταρία. Πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν σχεδιάσει να μειώσουν την τιμή σε πολλά ηλεκτρικά τους μοντέλα, ώστε να γίνουν πιο προσιτά, δίνοντας ένα επιπλέον κίνητρο για την απόκτησή τους. ‘Αλλες θέλοντας να μειώσουν το κόστος της παραγωγής μπήκαν σε εταιρείες παραγωγής μπαταριών ή έχουν στραφεί οι ίδιες στην κατασκευή μπαταριών. Επίσης, πολλές εταιρείες έχουν στραφεί και στην ανακύκλωση μπαταριών EV, συμβάλλοντας με αυτό τον τρόπο στη δημιουργία μιας κυκλικής αλυσίδας εφοδιασμού, εξοικονομώντας τόσο τα διαθέσιμα ορυκτά όσο και το γενικό κόστος της εξόρυξης των πρώτων υλών.

Όμως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παραμένουν ακριβά. Ένας βασικός λόγος είναι ότι οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές έχουν επενδύσει δισεκατομμύρια ευρώ. Έτσι θέλουν συνεχίσουν να πουλούν ακριβά για να κάνουν γρηγορότερα την απόσβεση των επενδύσεών τους. Επιπλέον, η αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη παραμένει υπό πίεση έπειτα από τους υψηλούς δασμούς που μπήκαν στα εισαγόμενα EV από την Κίνα. Η αύξηση της τιμής τα έκανε λιγότερο προσιτά.

Σήμερα η Κίνα κυριαρχεί στην παραγωγή μπαταριών. Εταιρείες όπως η CATL και η BYD κατέχουν μεγάλο μερίδιο της αγοράς και οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες εξαρτώνται σχεδόν αποκλειστικά από αυτούς τους κατασκευαστές. Η πτώση του κόστους παραγωγής των μπαταριών σίγουρα δημιουργεί ελπίδες για πιο προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ωστόσο, η ευρωπαϊκή αγορά θα χρειαστεί χρόνο για να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα και να βρει τα πατήματά της, αφού κάθε αλλαγή που σημειώνεται έχει σημαντική επίπτωση στις πωλήσεις.

Σχετικά Tags

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα


Πηγή: www.news.gr

Σχετικές αναρτήσεις

Κάμπριο ρεκόρ 454 χλμ./ώρα από τη Bugati Mistral – AutoGreekNews

mera24

Οι τιμές των νέων Audi Q5 και Q6 e-tron – AutoGreekNews

mera24

Νέες επιδοτήσεις δικαιούχων στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ»

mera24
Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας τότε συναινείτε σε αυτό. View more
Accept