Η πρωτοπορία, το ρίσκο, αλλά και τα σταθερά βήματα βρίσκονται ανάμεσα στα συστατικά της επιχειρηματικής επιτυχίας της Δήμητρας Τσιαμπόκαλου και του Αχιλλέα Γκουτζάνη, οι οποίοι το 2016 πήραν την απόφαση να αφήσουν την Αθήνα και την επαγγελματική τους δραστηριότητα και να μετακομίσουν στη Λιβαδειά. Το ζευγάρι είχε αποφασίσει ότι θα ασχοληθεί με τον πρωτογενή τομέα και την καλλιέργεια της γης, εφόσον υπήρχαν διαθέσιμα στρέμματα από την οικογένεια του Αχιλλέα στο χωριό Παύλος Βοιωτίας.
Όπως εξηγεί στην «ΥΧ» η Δήμητρα, «αποφασίσαμε να μετακομίσουμε με τον σύζυγό μου στην επαρχία και θέλαμε οπωσδήποτε να ασχοληθούμε με τη γη, αλλά δεν θέλαμε να εστιάσουμε στις συμβατικές καλλιέργειες που υπήρχαν στην περιοχή. Έτσι, αρχίσαμε να κάνουμε έρευνα για τις πιθανές καλλιέργειες και κάποια στιγμή διαβάσαμε για το αράπικο φιστίκι και το γεγονός ότι μόνο το 5% που καταναλωνόταν στην Ελλάδα ήταν ελληνικό, το υπόλοιπο ήταν εισαγόμενο. Καταλάβαμε, λοιπόν, ότι υπήρχε περιθώριο στην αγορά για τη συγκεκριμένη καλλιέργεια».
«Ό,τι έχουμε καταφέρει μέχρι στιγμής, έχει γίνει με μικρά και συντονισμένα βήματα» Δήμητρα Τσιαμπόκαλου
Η ίδια εξηγεί ότι διαβάζοντας, απέκτησαν τη θεωρητική γνώση. «Όσον αφορά το πρακτικό κομμάτι, αποφασίσαμε να κάνουμε ένα ταξίδι στις Σέρρες, όπου ήμασταν πολύ τυχεροί, γιατί τυχαία σταματήσαμε έναν άνθρωπο να τον ρωτήσουμε για τη συγκεκριμένη καλλιέργεια. Ο ίδιος μας βοήθησε και μας είπε ό,τι γνώριζε. Ξεκινήσαμε, λοιπόν, πειραματικά για να δούμε πώς θα πάει η καλλιέργεια, καθώς στην περιοχή μας δεν καλλιεργούσε κανείς το συγκεκριμένο προϊόν».
Σήμερα, μετά το αρχικό ρίσκο και τη μετάβαση από την Αθήνα στην επαρχία, η Δήμητρα και ο Αχιλλέας έχουν δημιουργήσει την εταιρεία «GoNut», μέσω της οποίας μεταποιούν το αράπικο φιστίκι σε βούτυρο, για την παραγωγή φιστικοβούτυρου, ενώ προμηθεύονται και άλλους ξηρούς καρπούς από επιλεγμένους παραγωγούς, τους οποίους επεξεργάζονται οι ίδιοι για την παραγωγή και την τυποποίηση βουτύρων ξηρών καρπών χωρίς πρόσθετα ζάχαρης, αλλά με φυσικά γλυκαντικά.
Η γκάμα των προϊόντων τους περιλαμβάνει, επίσης, αποξηραμένα φρούτα, μαρμελάδες, μέλι-μελάσα και ταχίνι. «Ξεκινήσαμε από το μηδέν. Εκτός από τα χωράφια, δεν υπήρχε τίποτε άλλο. Με το κεφάλαιο που είχαμε συγκεντρώσει, ξεκινήσαμε το στήσιμο της καλλιέργειας και έπειτα επενδύαμε πάλι πίσω στην επιχείρηση. Ό,τι έχουμε καταφέρει μέχρι στιγμής, έχει γίνει με μικρά και συντονισμένα βήματα», τονίζει η Δήμητρα.
Προώθηση προϊόντων
Τα προϊόντα της «GoNut» μπορεί να τα βρει κάθε ενδιαφερόμενος στο e-shop gonut.gr και στο φυσικό κατάστημα που έχουν δημιουργήσει η Δήμητρα και ο Αχιλλέας στη Λιβαδειά. Επίσης, συνεργάζονται με επιλεγμένα καταστήματα για χονδρική πώληση.
Γυναικεία επιχειρηματικότητα
Πρόσφατα, η Δήμητρα συμμετείχε στο πρόγραμμα γυναικείας ενδυνάμωσης Empowering Women in Agrifood (EWA), που πραγματοποίησε στην Ελλάδα το Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Έρευνας και Τεχνολογίας (ΕΙΤ), σε συνεργασία με τον Οργανισμό ΑWomanCanBe.org. Όπως τονίζει, «κατάφερα να αποκτήσω γνώσεις που θα με βοηθήσουν να εξελίξω ακόμα περισσότερο την επιχείρησή μας, αφού κάθε συμμετέχουσα είχε έναν μέντορα, με τον οποίο δουλέψαμε από κοινού για έξι μήνες. Ωστόσο, η παρουσίαση της ιδέας μας μπροστά σε κοινό, όταν δεν είσαι συνηθισμένος σε αυτό, είναι λίγο δύσκολο».
Επόμενα σχέδια
Στο μελλοντικό πλάνο του ζευγαριού είναι η δημιουργία νέων κωδικών για να διευρύνουν την γκάμα των προϊόντων τους. «Επίσης, σκεφτόμαστε να φτιάξουμε μία ομάδα παραγωγών, καθώς πλέον υπάρχει ενδιαφέρον και από άλλους παραγωγούς να επενδύσουν στη συγκεκριμένη καλλιέργεια, μια και είδαν ότι έχει καλά αποτελέσματα», καταλήγει η ίδια.
Πηγή: www.ypaithros.gr