Ήταν βράδυ Τετάρτης (29.01.25) όταν η Ουάσινγκτον έμελλε να ζήσει μία από τις χειρότερες αεροπορικές τραγωδίες στην ιστορία της. Αεροπλάνο της American Airlines συγκρούστηκε στον αέρα με στρατιωτικό ελικόπτερο, με τα δύο αεροσκάφη να καταλήγουν στα παγωμένα νερά του ποταμού Ποτόμακ.
Δεν έχουν περάσει δύο 24ωρα από το αεροπορικό δυστύχημα και το κρίσιμο ερώτημα παραμένει αναπάντητο. Τι προκάλεσε τη σύγκρουση του αεροπλάνου της γραμμής με το ελικόπτερο Black Hawk;
Μετά τις συζητήσεις που έχουν «ανοίξει» για τον φορτωμένο εναέριο χώρο και τα προειδοποιητικά σημάδια που αγνοήθηκαν, ειδικοί αναλύοντας τα μέχρι στιγμής δεδομένα και περιμένοντας να «μιλήσουν» τα μαύρα κουτιά, επιχειρούν να δώσουν σαφείς απαντήσεις στις οικογένειες των 67 θυμάτων.
Σε αυτό το ερώτημα επιχειρεί να απαντήσει και ο θρυλικός κυβερνήτης Chesley «Sully» Sullenberger.
Ήταν 2009 όταν ο Sully κατάφερε να προσγειώσει με ασφάλεια ένα επιβατικό αεροπλάνο στον ποταμό Χάντσον, με τον πιλότο να χαρακτηρίζεται ήρωας. Σήμερα, μιλώντας στους New York Times για τα αίτια της τραγωδίας στην Ουάσινγκτον, εκτιμά πως σημαντικός παράγοντας υπήρξε το γεγονός ότι το αεροπλάνο της American Airlines πετούσε πάνω από το νερό κατά τη διάρκεια της νύχτας.
«Τη νύχτα τα φώτα εδάφους είναι λιγότερο ορατά πάνω από το νερό απ’ ό,τι πάνω από τη στεριά», είπε ο κυβερνήτης.
Σύμφωνα με τον Sully, αυτό «ίσως είχε κάνει λίγο πιο δύσκολο να μπορέσει να το δει κανείς (το ελικόπτερο)».
«Η νύχτα κάνει πάντα τα πράγματα διαφορετικά όσον αφορά τη θέαση άλλων αεροσκαφών – βασικά το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να δεις τα φώτα τους», πρόσθεσε ο 74χρονος.
«Πρέπει να προσπαθήσεις να καταλάβεις: Είναι από πάνω σου ή από κάτω σου; Πόσο μακριά; Προς ποια κατεύθυνση κατευθύνονται; Τα πάντα είναι πιο δύσκολα τη νύχτα».
«Είμαι απλά συντετριμμένος. Έχουμε την υποχρέωση να μαθαίνουμε από κάθε αποτυχία και να βελτιωνόμαστε», πρόσθεσε.
Σε μία άλλη τοποθέτησή του, στην εκπομπή Good Morning America, χθες Πέμπτη, εκτίμησε ότι το προσωπικό στον πύργο ελέγχου δεν έφερε καμία ευθύνη για την τραγωδία, σύμφωνα με την Daily Mail.
Συγκεκριμένα είπε ότι ήταν προφανές ότι τουλάχιστον ο ένας από τους πιλότους ήταν σε θέση να δει τον άλλο και ότι ο ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας δεν ήταν υποχρεωμένος να επέμβει.
«Φαίνεται προφανές από τις επικοινωνίες του ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας ότι τα αεροσκάφη ήταν σε θέση να δουν το ένα το άλλο», σημείωσε.
Στη συνέχεια, αναφερόμενος στην ασφάλεια των αεροπορικών ταξιδιών, παρομοίασε την τραγωδία της Τετάρτης με μία σειρά από ντόμινο που «παρατάχθηκαν με λάθος τρόπο».
«Είναι δύσκολο να έχεις την επιμέλεια και την αφοσίωση να τηρείς τις βέλτιστες πρακτικές κάθε λεπτό κάθε ώρας, κάθε ημέρας, κάθε εβδομάδας, κάθε μήνα, κάθε έτους κατά τη διάρκεια μιας καριέρας δεκαετιών στις αερομεταφορές. Οποιαδήποτε παράλειψη θα μπορούσε ενδεχομένως να αποβεί μοιραία».
Η Daily Mail γράφει ότι, όταν ρωτήθηκε σχετικά με το Εθνικό Αεροδρόμιο Ρόναλντ Ρέιγκαν, ο Sully πρόσθεσε ότι θεωρείται ένα ειδικό αεροδρόμιο στο οποίο οι πιλότοι χρειάζονται ειδική εκπαίδευση λόγω των μικρών διαδρόμων του και της εγγύτητάς του με άλλα αεροδρόμια.
Πηγή: www.newsit.gr