Το αφιέρωμά μας στα Ελληνικά Γράμματα και στην Ελληνική Παιδεία, στόχο έχει την προβολή των Ελληνικών Σχολείων στις ΗΠΑ και την ενημέρωση του αναγνωστικού μας κοινού από τους εκπαιδευτικούς και τους ανθρώπους που συμβάλλουν στην προώθηση της ελληνικής εκπαίδευσης, ώστε να έχουμε μια εικόνα κάθε χρονιά για την πρόοδο και τις εξελίξεις της στα σχολεία. Η προσπάθεια επιπλέον των εκπαιδευτικών να συντηρήσουν την ελληνική γλώσσα μέσα σε ένα διεθνές περιβάλλον, το οποίο διαρκώς διευρύνεται και μεταβάλλεται, χωρίς την υποστήριξη που θα έπρεπε να έχουν τα σχολεία από φορείς ή μεμονωμένα άτομα, που έχουν τη δυνατότητα της προσφοράς, γίνεται κάθε χρόνο όλο και πιο έντονη και πολλές φορές χωρίς τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Ελληνικά σχολεία διάσπαρτα στην Αμερική, με πρόθυμους και ηρωικούς θα λέγαμε εκπαιδευτικούς, αγωνίζονται για τη σωτηρία της φυλής μας. Ενα ευχαριστώ δεν είναι αρκετό!
Η υποστήριξη όλων των ομογενών επιβάλλεται, για να σώσουμε τα ελληνικά σχολεία, για να μη λησμονήσουμε τις ρίζες μας, για να συνεχίσουμε να αγαπάμε τη μικρή μας πατρίδα που γέννησε τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό, και να αντιμετωπίσουμε κατά μέτωπο τις απώλειες που ήδη έχουν υποστεί και που αν δεν συμπαρασταθούμε όλοι, θα έχουμε ακόμα μεγαλύτερες.
Το Ελληνοαμερικανικό Σχολείο του Καθεδρικού της Αγίας Τριάδος
«Το Πρόγραμμα των Κλασικών Σπουδών και της Ελληνικής Γλώσσας»
Μερόπη Κυριάκου – Διευθύντρια
Το Σχολείο του Καθεδρικού, που εδρεύει στο Μανχάταν της Νέας Υόρκης, αποτελεί έναν φάρο εκπαίδευσης και πολιτισμού, προσφέροντας υψηλής ποιότητας παιδεία από το προνήπιο έως και την 8η τάξη. Το πρόγραμμα διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας κατέχει κεντρική θέση στο εκπαιδευτικό όραμα του σχολείου, ενισχύοντας τη σύνδεση των μαθητών με την πλούσια ελληνική πολιτισμική κληρονομιά.
Από την 3η τάξη και άνω, οι μαθητές προετοιμάζονται συστηματικά για την πιστοποίηση Ελληνομάθειας, συμμετέχοντας στις διεθνώς αναγνωρισμένες εξετάσεις. Η επιτυχία τους σε αυτές δεν αποτελεί μόνο απόδειξη των γλωσσικών τους δεξιοτήτων, αλλά και αντανάκλαση της δέσμευσης του σχολείου στην ακαδημαϊκή αριστεία. Παρόλο που τα περισσότερα παιδιά δεν είναι ελληνόφωνα και η Ελληνική διδάσκεται ως δεύτερη ή ξένη γλώσσα, η χρήση καινοτόμων εκπαιδευτικών μεθόδων και η αφοσίωση των διδασκόντων έχουν οδηγήσει σε εντυπωσιακά αποτελέσματα. Το πρόγραμμα ενθαρρύνει τη διαδραστική μάθηση, με έμφαση στη χρήση της γλώσσας στην καθημερινή ζωή, ενώ παράλληλα προάγει την κατανόηση της ελληνικής κουλτούρας.
Στο επίπεδο του γυμνασίου, οι μαθητές εμβαθύνουν στις Κλασικές Σπουδές, με κύρια σημεία αναφοράς την Αρχαία Ελληνική Λογοτεχνία και τα Λατινικά. Η διδασκαλία της Οδύσσειας του Ομήρου αποτελεί κεντρικό άξονα του προγράμματος. Οι μαθητές μελετούν το αριστούργημα αυτό όχι μόνο από λογοτεχνική και γλωσσολογική άποψη, αλλά και ως μέσο για την κατανόηση των αξιών και των ιδανικών της αρχαίας ελληνικής κοινωνίας. Παράλληλα, η διδασκαλία των Λατινικών συμπληρώνει την εκπαίδευσή τους, παρέχοντάς τους τα εργαλεία για τη μελέτη της ρωμαϊκής λογοτεχνίας και της επίδρασής της στο δυτικό πολιτισμό.
Το μάθημα της Μουσικής διαδραματίζει επίσης καθοριστικό ρόλο στη διεύρυνση της επαφής των μαθητών με την ελληνική κουλτούρα. Εκτός από τα τραγούδια που διδάσκονται για τους σχολικούς εορτασμούς, οι μαθητές συμμετέχουν σε δραστηριότητες που ενσωματώνουν ελληνική μουσική σε όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Με αυτόν τον τρόπο, η γλώσσα και ο πολιτισμός συνδέονται δημιουργικά, ενισχύοντας την καλλιτεχνική και πολιτισμική τους παιδεία.
Επιπλέον, το Σχολείο του Καθεδρικού οργανώνει ποικίλες εκδηλώσεις και δραστηριότητες που αναδεικνύουν την ελληνική πολιτιστική κληρονομιά αλλά φέρνοντας τους μαθητές σε επαφή με την λογοτεχνία και ποίηση όπως ήταν για παράδειγμα η εκδήλωση η οποία διοργανώθηκε και φιλοξενήθηκε για τον εορτασμό της 28ης Οκτωβρίου και αφορούσε την παρουσίαση του έργου του Ο. Ελύτη «Ο Ηλιος Ηλιάτορας» σε δραματοποιημένη αφήγηση με τη συμμετοχή όλων των μαθητών του σχολείου.
Οι εκπαιδευτικές επισκέψεις σε πολιτιστικά κέντρα και μουσεία δεν απουσιάζει από το πρόγραμμα σπουδών, εμπλουτίζοντας περαιτέρω την εμπειρία των μαθητών, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να συνδέσουν τη θεωρία με την πράξη.
Γενικότερα το πρόγραμμα Κλασικών Σπουδών και Γλώσσας προάγει έναν διαπολιτισμικό διάλογο που εμπλουτίζει την εμπειρία της μάθησης, ενώ παράλληλα καλλιεργεί την κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα και την αγάπη για τη γνώση. Μέσα από την ισχυρή έμφαση στη διδασκαλία της Ελληνικής Γλώσσας και του Πολιτισμού, οι μαθητές αποκτούν μια μοναδική εκπαίδευση που τους προετοιμάζει για τις προκλήσεις του μέλλοντος, ενισχύοντας την ταυτότητά τους ως πολίτες του κόσμου. (Δασκάλες Ελληνικών: Μαγδαληνή Αραβοσιτά, Στυλιανή Παγιαζήτη. Φιλόλογος: Ευφροσύνη Κιτσαντά. Μουσικοί: Θεόδωρος Αλβανός, Γρηγόρης Ασημακόπουλος. Διευθύντρια: Μερόπη Κυριάκου)
Meropi Kyriacou
Head of School
The Cathedral School
319 East 74th Street
New York, NY 10021
212-249-2840 (Office)
212-249-2847 (Fax)
—
Ελληνοαμερικανικό – Ημερήσιο Σχολείο Αγίου Δημητρίου
«Ελληνική Γλώσσα: Διαβατήριο για τον παγκόσμιο πολιτισμό»
Ρίτα Συντήλα – Καθηγήτρια Ελληνικών/Φιλόλογος
Κυριακή Αλοίζου – Καθηγήτρια – Γυμνάσιο – Λύκειο
Πέγκυ Σιμάκου – Καθηγήτρια Ελληνικών
Στο σχολείο του Αγίου Δημητρίου της Αστόριας δίδεται μεγάλη έμφαση στη διδασκαλία της Ελληνικής Γλώσσας, της αθάνατης ελληνικής γλώσσας που μιλιέται αδιάκοπα από τα αρχαία χρόνια μέχρι σήμερα. Μελετάμε τα έπη του Ομήρου και τα αριστουργήματα της παγκόσμιας λογοτεχνίας, τα έργα των τραγικών ποιητών, Αισχύλου, Σοφοκλή και Ευριπίδη που είναι ταμεία σοφίας, αρετής και ομορφιάς και ότι το κλειδί για να ανοίξει κανείς αυτά τα ταμεία είναι η Ελληνική γλώσσα.
Στην Τρίτη Λυκείου διδάσκονται και αρχαία ελληνικά κείμενα και κατανοούν οι μαθητές την πλούσια εννοιολογική μας γλώσσα και πως μόνο σ’ αυτή τη γλώσσα θα μπορούσαν να διατυπωθούν ηθικές αξίες και υψηλά νοήματα που καλλιεργούν το νου και την ψυχή.
Αυτή τη θεϊκή γλώσσα κατά τον Κικέρωνα, αυτή τη μουσική γλώσσα κατά την Helen Keller, τη γλώσσα που εκπέμπει φως και πολιτισμό, τη γλώσσα που είναι το διαβατήριο για τον παγκόσμιο πολιτισμό, διδάσκουμε στο σχολείο μας. Τη γλώσσα που μελέτησαν οι Τρεις Ιεράρχες και τη συνταίριασαν με τη Χριστιανική σκέψη. Τη γλώσσα των Ευαγγελίων, τη γλώσσα του λόγου του Κυρίου.
Οι τελειόφοιτοι του Σχολείου του Αγίου Δημητρίου ευχαριστούν τους γονείς τους και τους δασκάλους τους για την ευκαιρία που τους δόθηκε να φοιτήσουν σ’ αυτό το σχολείο, να καλλιεργηθούν και να μορφωθούν Ελληνοχριστιανικά και εύχομαι όλοι οι νέοι της Ομογένειας να εμπνέονται και να παραδειγματίζονται από τη ζωή και έργο των Τριών Ιεραρχών και Πατέρων της Εκκλησίας και όπως είπαν και εκείνοι να μελετούν την ελληνική γλώσσα και τα αθάνατα ελληνικά συγγράμματα, παίρνοντας σαν τις μέλισσες, ό,τι είναι ωφέλιμο και ηθικό.
Πέγκυ Σιμάκου: Οι ελληνικές λέξεις, οι ιέρειες
Υπηρετώ το ημερήσιο σχολείο του Αγίου Δημητρίου στην Αστόρια μερικές δεκαετίες με τον ίδιο ενθουσιασμό, αγάπη και σεβασμό. Διδάσκω Ελληνικά και βέβαια τη γλώσσα των αγγέλων! Με συγκινεί να διαπιστώνω ότι ανά τις δεκαετίες δεν έσβησε η φλόγα. Ακόμα, αρκετά ελληνόπουλα διψούν για μάθηση και γνώση, γεγονός που με εμπνέει να συνεχίσω το έργο με αμείωτο ενδιαφέρον μέσα από διηγήματα, θεατρικά και ποίηση. Με ελληνικές, που συγκλονίζουν το όνειρο, μέσα από λέξεις ιέρ οι ελληνικές λέξεις ειες, γίνεται η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας. Νωρίς αντιλήφθηκα ότι είναι η γλώσσα της ζωής, η γλώσσα της μουσικής, η γλώσσα της διάρκειας, Γεμάτη φως και θαλασσινή αλμύρα.
Κυριακή Αλοίζου: Η αξία της γνώσης της ελληνικής γλώσσας
Είμαι καθηγήτρια στο Γυμνάσιο – Λύκειο του Αγίου Δημητρίου στην Αστόρια. Οι μαθητές που δεν έχουν ελληνική καταγωγή μπορούν να επωφεληθούν από την διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας, καθώς μέσω αυτής αποκτούν γνώσεις για την αρχαία ελληνική κληρονομιά, για τα έπη του Ομήρου και για τα αριστουργήματα του Χρυσού Αιώνα της Αθήνας του Περικλή, μεταξύ άλλων. Επιπλέον η ελληνική γλώσσα είναι η γλώσσα της ιατρικής ορολογίας, της ορολογίας των επιστημών και της τεχνολογίας, όπως οι μαθητές θα διαπιστώσουν αργότερα στο κολλέγιο.
St. Demetrios School
3003 30th Drive
Astoria, NY 11102
Τηλ.: (718) 728-1754
Fax.: (718) 726-3482
Website |St. Demetrios School
—
Σχολείο «Αργύριος Φάντης» στο Μπρούκλιν
«Α Fantis, Blue Ribbon School: Ενα στοχευμένο όραμα απoτέλεσμα συνολικής εργασίας»
Παναγιώτα Λιλικάκη – Υποδιευθύντρια
Στο σχολείο του Αργυρίου Φάντη της κοινότητας των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης απονεμήθηκε η εθνική διάκριση «Blue Ribbon», μια αναγνώριση ακαδημαικής αριστείας, σε ειδική τελετή στο Washington DC. Στην απονομή παραβρέθηκαν ο διευθυντής του σχολείου, Θεόδωρος Τασούλας, και ο ιερατικός προϊστάμενος του Ι. Ναού Κωνσταντίνου και Ελένης, πατέρας Ευαγόρας Κωνσταντινίδης. Ο κ. Τασούλας μετά την διάκριση δήλωσε: «Η βράβευση αυτή αντικατοπτρίζει όχι μόνο την ακαδημαϊκή επιτυχία αλλά και την αφοσίωση και το πάθος των δασκάλων, εργαζομένων, μαθητών και των οικογενειών». Είναι η πρώτη φορά όπου ελληνικό σχολείο της παροικίας διακρίνεται ανάμεσα σε 30.000 σχολεία της Αμερικής για το άριστο έργο του. Η διάκριση αυτή κατατάσσει το σχολείο του Αργυρίου Φάντη στο 1% των καλύτερων σχολείων των Ηνωμένων πολιτειών της Αμερικής.
Η ακαδημαϊκή αριστεία, καρπός οράματος του διευθυντή κ. Θεόδωρου Τασούλα και της σχολικής επιτροπής, υπό την προεδρία της Διδάκτορος Κατερίνας Τσαμασίρου, ήταν αποτέλεσμα μελετημένου προγραμματισμού Η Δρ Τσαμασίρου δήλωσε:
«Ως πρόεδρος της σχολικής επιτροπής, η διάκριση αυτή είναι απόδειξη και αποτέλεσμα επένδυσης και συλλογικής εργασίας. Οι δάσκαλοι, οι μαθητές, οι γονείς και η κοινότητα στήριξαν το όραμα αυτό με αφοσίωση. Ο μετασχηματισμός του εκπαιδευτικού μας προγράμματος στον ‘Α. Φάντη’ έγινε εφικτός μόνο με την συνεχή υποστήριξη από το Διοικητικό Συμβούλιο της κοινότητας. Στήριξαν το όραμά μας για να γίνουν σημαντικές βελτιώσεις στις σχολικές μας εγκαταστάσεις. Οι βελτιώσεις στην τάξη, οι επενδύσεις τεχνολογίας αιχμής και οι βελτιωμένοι κοινόχρηστοι χώροι έχουν κάνει τον ‘Α. Φάντη’ ένα φιλόξενο και εμπνευσμένο μέρος για μάθηση τόσο για τους μαθητές όσο και για το προσωπικό. Η ανάπτυξη ισχυρής ηγεσίας μέσα στο σχολείο είναι ο ακρογωνιαίος λίθος της μεταμορφωτικής μας δουλειάς. Η οικονομική υποστήριξη του Διοικητικού Συμβουλίου επεκτάθηκε πέρα από τούβλα και κονίαμα. Η δέσμευση στο όραμά μας περιελάμβανε χρηματοδότηση για να προσελκύσουμε εκπαιδευτικούς εμπειρογνώμονες και συμβούλους. Αυτοί οι επαγγελματίες παρείχαν ανεκτίμητες γνώσεις και καθοδήγηση, βοηθώντας μας να αναπτύξουμε ένα ισχυρό πρόγραμμα ηγεσίας, στοχευμένη επαγγελματική ανάπτυξη για τους δασκάλους μας και ανάπτυξη ενός καινοτόμου προγράμματος σπουδών που πληροί τα υψηλότερα πρότυπα ακαδημαϊκής αριστείας. Αυτοί οι συνεργάτες βοήθησαν να διασφαλίσουν οι εκπαιδευτικοί μας τις δεξιότητες και γνώσεις για τη συνεχή βελτίωση, αλλά και την προώθηση μιας κουλτούρας αριστείας».
Ο κ. Κωνσταντίνος Παράβαλος, πρόεδρος της κοινότητας, μίλησε με συγκίνηση για την διάκριση του σχολείου επιβεβαιώνοντας τα λεγόμενα της Δρ Τσαμασίρου: «Το ταξίδι του σχολείου προς την διάκριση ‘Blue Ribbon’ δεν τροφοδοτήθηκε αποκλειστικά από σχεδιασμό ή έγγραφα και στρατηγικές πρωτοβουλίες. Καλλιεργήθηκε από την αμέριστη ηθική και οικονομική υποστήριξη του Διοικητικού Συμβουλίου των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης. Ήταν μεγάλη μας τιμή να στηρίξουμε το έργο της σχολικής επιτροπής».
Η διάκριση αυτή γεμίζει με χαρά αλλά και αίσθημα ευθύνης όλη την κοινότητα που έχει ως στόχο «να συνεχιστεί το άριστο ακαδημαϊκό έργο βασισμένο στα Ορθόδοξα ιδεώδη, με έμφαση την κριτική σκέψη, την δημιουργικότητα, και την συναισθηματική νοημοσύνη του κάθε μαθητή» συμπλήρωσε ο κ. Τασούλας.
Η Βάση του σχολείου: Το πρόγραμμα προσχολικής ηλικίας
Είναι κοινό μυστικό πως ερχόμενος ένας μαθητής στο σχολείο έχει την πιο γλυκιά εμπειρία καθώς τον περιμένει η πιο υπομονετική και γεμάτη αγάπη αγκαλιά: Η Παναγιώτα Παράβαλου, δασκάλα των τρίχρονων μαθητών, τα τελευταία 20 χρόνια στο σχολείο μας, λέει γιατί δεν θα άλλαζε την δουλειά της με τίποτα! «Είμαι η πρώτη δασκάλα, ο πρώτος άνθρωπος που τα παιδιά έρχονται σε επαφή στο σχολείο. Είναι πράγματι υπέροχο το ότι έχω αυτήν την ευθύνη, η οποία όμως μου δίνει μόνο χαρά. Χαρά, διότι βρίσκομαι δίπλα τους, στα πρώτα βήματα της μαθητικής τους ζωής»!
Στο σχολείο παράλληλα λειτουργούν δύο τμήματα προνηπίου παιδιών ηλικίας 4 ετών, εκ του οποίου το ένα τμήμα είναι και το μοναδικό δίγλωσσο
(Ελληνικών / Αγγλικών)στη Νέα Υόρκη, ένα ακόμα επίτευγμα του σχολείου. Οι δασκάλες στο τμήμα αυτό μιλούν Ελληνικά και Αγγλικά, ενώ όλοι οι μαθητές στα τμήματα προσχολικής ηλικίας, με υπεύθυνη δασκάλα την Ματίνα Δεμελή, διδάσκονται καθημερινά Ελληνικά.
Οι Ελληνικές Σπουδές είναι συνώνυμες με την Ελληνική Παιδεία. Το τμήμα των Ελληνικών Σπουδών του ‘Α. Φάντη’ προάγει την διδαχή των ελληνικών αξιών μέσα από την στήριξη των καλών τεχνών και την διδαχή της δημοκρατίας.
Το τμήμα Ελληνικών Σπουδών δεν έχει μόνο ως στόχο οι μαθητές χρόνο με τον χρόνο να κατακτούν το ανώτερο πτυχίο της ελληνομάθειας, αλλά και να συμμετέχει σε δραστηριότητες που προάγουν τον ελληνικό πολιτισμό. Οι γονείς της Άννας, μαθήτριας της τρίτης τάξης του σχολείου, κυρίας Συραγώ Ευαγγελάκη και κυρίου Ανδρέα Κακολύρη σχετικά με τα οφέλη της ελληνικής παιδείας πιστεύουν πως «πρωτίστως, φέρνει τους μαθητές πιο κοντά στον πλούτο του ελληνικού πολιτισμού, που εγνωσμένα ανέδειξε τον πυρήνα της επιστημονικής σκέψης και διαχρονικά μεταφέρει μηνύματα φιλαλληλίας, ελευθερίας, δημοκρατίας και στοχασμού». Το 2021 οι μαθητές συμμετείχαν στην εκπαιδευτική δράση «Ελλάδα – ΗΠΑ / Φιλελληνισμός στην Ελληνική Επανάσταση», μια πρωτοβουλία του Ιδρύματος Καπετάν Βασίλη και Κάρμεν Κωνσταντακόπουλου και της Costa Navarino για την επέτειο των 200 χρόνων από την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης. Οι μαθητές συζήτησαν, ερεύνησαν και δημιούργησαν ψηφιακές παρουσιάσεις με θεματικές ενότητες της επιλογής τους. Οι μαθητές επέλεξαν τον Αμερικανικό Φιλελληνισμό και δημόσιους χώρους.
Εν συνεχεία, το σχολείο μέσω επιστολής, στήριξε το αίτημα του ιδρύματος για την ένταξη του Καλαματιανού χορού στον Κατάλογο της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς του υπουργείου Πολιτισμού, με στόχο τη διατήρηση και την περαιτέρω ανάδειξή του. Το αίτημα έγινε δεκτό. Φέτος, συνοδοιπόροι, το σχολείο δέχτηκε πρόσκληση για να συντάξει επιστολή για την ένταξη του Καλαματιανού χορού στο Διεθνή Κατάλογο της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO.
Ο κ. Βαγγέλης Χαζίρογλου, υπεύθυνος δάσκαλος Ελληνικών του σχολείου, ολοκλήρωσε το εναλλακτικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα, Σπάρτη – Μπρούκλιν, όπου οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να ανταλλάξουν γράμματα με το 9ο Δημοτικό Σχολείο Σπάρτης. Πέρα από τα γράμματα, τις φωτογραφίες και τα βίντεο της σχολικής ή οικογενειακής τους καθημερινότητας, οι μαθητές έκαναν και παρουσιάσεις πάνω σε διάφορα άλλα θέματα σχετικά με τον αθλητισμό, τον πολιτισμό, ήθη και έθιμα, τη φύση, τη γειτονιά τους και τη διασκέδαση. Με τον τρόπο αυτό, διευρύνθηκαν οι εκπαιδευτικοί τους ορίζοντες, καταργήθηκαν τα σύνορα αλλά και επισφραγίσθηκε μια μαθητική φιλία. Πέρυσι οι μαθητές του νηπιαγωγείου μέχρι και της τετάρτης τάξης παρακολούθησαν μια σειρά από διαδικτυακά μαθήματα αρχαιολογίας με την Beth Pruitt, αρχαιολόγο από την Ουάσιγκτον, σε συνεργασία με την δασκάλα και υπεύθυνη του ελληνικού προγράμματος κ. Εύη Δημητριάδου. Στα πλαίσια του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας της Ελληνικής Γλώσσας, οι μαθητές συμμετείχαν σε διαδραστική εργασία που έπρεπε να βρουν μέσα στο σχολείο αγγεία και να αναγνωρίσουν αν είναι μελανόμορφα ή ερυθρόμορφα. Με το πέρας της εργασίας, η αρχαιολόγος προσκάλεσε τους μαθητές να συμμετέχουν σε επιπρόσθετα διαδραστικά μαθήματα. Οι μαθητές της πέμπτης – όγδοης τάξης μυήθηκαν στη γραμμική Β με την μορφή παιχνιδιού από τον δάσκαλό τους κ. Χαζίρογλου.
Το πρόγραμμα των Καλλιτεχνικών, της Μουσικής και της Γυμναστικής υπάγεται στο τμήμα Ελληνικών Σπουδών. Υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του Θεόδωρου Αλβανού, στο σχολείο λειτουργούν τμήματα χορωδίας και μουσικού θεάτρου. Να σημειώσουμε πως οι μαθητές του «Α. Φάντη», φέτος συμμετείχαν στην έναρξη του Radio City Christmas Spectacular.
«Νους υγιής εν σώματι υγιεί» και οι μαθητές του σχολείου με υπεύθυνο δάσκαλο φυσικής αγωγής, τον Μερκούρη Μοσχόβη δεν έχουν μόνο ομάδες καλαθοσφαίρισης αλλά μαθαίνουν και ελληνικούς χορούς. Από την άλλη μεριά, η καθηγήτρια των Καλλιτεχνικών, Cait Henneberry, συνεργάζεται στενά με όλους τους συναδέλφους της ώστε τα παιδιά να μαθαίνουν την τέχνη μέσω από την ιστορία, καθοδηγεί τους μαθητές να δημιουργούν τα σκηνικά σε διάφορες παραστάσεις, ενώ φέτος ο μικρός μας μαθητής Γιάννης Κωνσταντινίδης κέρδισε στο διαγωνισμό ζωγραφικής του ΑΝΤ1. Ωστόσο, αυτό που είναι θαυμαστό μέσα από την τέχνη, παρατηρώντας κάποιος τις δημιουργίες των μαθητών, θα αναγνώριζε πως υπάρχει έντονα το στοιχείο του ελληνικού πολιτισμού δίνοντάς του όμως έναν οικουμενικό χαρακτήρα.
Μια από τις αποστολές του σχολείου είναι οι μαθητές να γίνουν ενεργά μέλη της κοινότητάς τους, να συμμετέχουν στα κοινά, και να αναπτύξουν δημοκρατική συνείδηση μέσα από τη συλλογική εργασία και την ευθύνη. Το μαθητικό συμβούλιο, υπό την καθοδήγηση του καθηγητή Ιστορίας, Will Mound, είναι αυτό που όχι μόνο λειτουργεί ως η «φωνή» των μαθητών όλου του σχολείου, αλλά έχει και ενεργό ρόλο σε όλες τις δραστηριότητες και εκδηλώσεις του σχολείου αφού αναλαμβάνει το σχεδιασμό και την παρουσίασή τους. Παράλληλα, στηρίζει έργα φιλανθρωπικού χαρακτήρα και ενεργοποιείται ανάλογα με τις απαιτήσεις της εποχής. Παραδείγματος χάριν, αυτήν την εποχή μαζεύει χρήματα για τα θύματα του Λος Αντζελες. Ελληνισμός χωρίς την άμεση επαφή με την Ελλάδα δεν υπάρχει. Ο πατέρας Ευαγόρας και ο δάσκαλος των Θρησκευτικών John Strzelecki οργανώνουν και συνοδεύουν τους απόφοιτους του σχολείου σε εκπαιδευτικό ταξίδι στην Ελλάδα. Εκεί επισκέπτονται αρχαιολογικούς χώρους, ιστορικά μοναστήρια, ενώ πέρυσι είχαν τη χαρά να επισκεφτούν και τη Βουλή των Ελλήνων, μετά από πρόσκληση του κ. Φόρτωμα, βουλευτή Κυκλάδων, όπου είχαν και την τιμή να γνωρίσουν και να συνομιλήσουν με τον πρέσβη κ. Τσούνη. Ο ιερατικός προϊστάμενος, πατήρ Ευαγόρας Κωνσταντινίδης, μιλώντας για την αξία της εκπαιδευτικής εκδρομής που διαρκεί οκτώ μέρες είπε: «Το ταξίδι αυτό για τους τελειόφοιτους του σχολείου μας, σκοπό έχει οι μαθητές να μπορέσουν να βρεθούν σε μέρη για τα οποία έχουν διδαχτεί μέσα από τα μαθήματά τους καθ’ όλη τη διάρκεια της φοίτησής τους στο σχολείο του Αργυρίου Φάντη. Οι μαθητές γίνονται κοινωνοί της Χριστιανικής θρησκείας, της κουλτούρας, και της ιστορίας, την οποία βλέπουν να ζωντανεύει μπροστά τους από τα βυζαντινά χρόνια μέχρι και σήμερα».
«Α. Φάντης»: Το σχολείο με τη μεγάλη αγκαλιά
Εχοντας ως πυξίδα τις επτά βασικές αξίες του σχολείου, φιλελληνισμό, πίστη, παιδεία, φιλοσοφία, φιλότιμο, φιλοξενία και παρέα και ζώντας σε χαλεπούς καιρούς, το σχολείο αναγνωρίζει πως αρχική του ευθύνη είναι η ομαλή ένταξη των παιδιών στο κοινωνικό τους περίγυρο και η συναισθηματική τους ασφάλεια. Το έργο αυτό επιτυγχάνεται μέσω της ειδικευμένης σχολικής συμβούλου Κυριακής Πούλον, υποστηριζόμενο όχι μόνο από την κοινότητα και την σχολική επιτροπή, αλλά τόσο ηθικά όσο και οικονομικά, όταν χρειαστεί, και από τους ίδιους τους γονείς με μια σειρά στοχευμένων σεμιναρίων προς γονείς, μαθητές και δασκάλους. Το αποτέλεσμα; Το σχολείο είναι ένα περιβάλλον αγάπης. Το μαθητικό συμβούλιο συχνά σε σχολικές εκδηλώσεις, για τις οποίες είναι υπεύθυνο, δηλώνει πως «αυτό που κάνει το σχολείο μας να ξεχωρίζει, είναι τα χαμόγελα στους διαδρόμους και τα γέλια των μαθητών! Καθημερινά μας καλωσορίζουν τόσο οι μαθητές από όλες τις τάξεις όσο και οι δάσκαλοι μας με μια ζεστή καλημέρα. Το σχολείο είναι για μας κυριολεκτικά το σπίτι μας και είναι για εμάς χαρά να ερχόμαστε σε αυτό».
Η Κατερίνα Νούφριου, δασκάλα της πέμπτης τάξης του «Α. Φάντη» τα τελευταία 20 χρόνια, μιλώντας για το σχολείο ως χώρο που την έχει καθορίσει ως εκπαιδευτικό και άνθρωπο, είπε: «Το σχολείο δεν είναι για μένα απλά ένας εργασιακός χώρος. Είναι η οικογένεια και το σπίτι μου. Κάθε μέρα είναι για μένα τιμή να εμπνέω, να καθοδηγώ, και να μαθαίνω με τους μαθητές μου. Το δέσιμο που έχουμε αναπτύξει, οι δυσκολίες που έχουμε ξεπεράσει, και οι αναμνήσεις που έχουμε χτίσει είναι μέρος της δικής μου προσωπικότητας. Το σχολείο του Αργυρίου Φάντη, δεν είναι απλά ο χώρος που διδάσκω, είναι ο χώρος που ανήκω!».
Ο Επόμενος Στόχος: Ξεκάθαρους στόχους μέσα από την επικοινωνία
Μετά την κατάκτηση του Blue Ribbon, η επόμενη ημέρα αρχίζει με την συνεχή συνεργασία όλων. Ενας από τους επόμενους στόχους είναι η κατάκτηση του NAEYC accreditation, πιστοποίηση αναγνώρισης του προνήπιου και νηπιαγωγείου, που δίνεται μόνο σε 5% των σχολείων στην Αμερική. Η Διεύθυνση, η Σχολική Επιτροπή, το Διοικητικό Συμβούλιο της κοινότητας, οι μαθητές, οι δάσκαλοι και οι γονείς είναι έτοιμοι να κατακτήσουν μέσα από το νέο τριετές πλαίσιο προγραμματισμού τους νέους στόχους και να στηρίξουν όλα τα μέλη της κοινότητας. Οι επιτυχίες δεν έχουν μαγικές συνταγές. Προϋποθέτουν συνεργασίες που έχουν ως βάση την διαφάνεια, την εμπιστοσύνη, την ευσυνειδησία, και πάνω απ’ όλα την αγάπη.
Α. Fantis School
Panagiota Lilikaki
Assistant Principal
718-624-0501
www.afantis.org
[email protected]
195 State Street, Brooklyn, NY 11201
—
Σχολείο Αγίου Νικολάου «Γεώργιος και Ευλαβία Δουλαβέρης»
«Η ελληνική γλώσσα, το υπέρτατο δημόσιο αγαθό του πολιτισμού και της ταυτότητάς μας»
Ελένη Μεσκούρη: Διευθύντρια Προνηπιαγωγείου
Στις 30 Ιανουαρίου γιορτάζουμε την εορτή των Τριών Ιεραρχών. Το σχολείο του Αγίου Νικολάου, «Γεώργιος και Ευλαβία Δουλαβέρης», συμμετέχει στον εορτασμό των Τριών Πατέρων της Εκκλησίας μας με τραγούδια, κατασκευές, ζωγραφιές και διαδραστικά παιχνίδια. Στόχος μας είναι να παρουσιάσουμε τη ζωή και το έργο των Τριών Ιεραρχών με απλό κι ευχάριστο τρόπο, ώστε να καταλάβουν και τα πολύ μικρά παιδιά γιατί γιορτάζουμε τους Άγιους αυτούς Πατέρες κάθε χρόνο.
Η προσφορά των Τριών Ιεραρχών στην ανθρωπότητα είναι μοναδική.
Θεμελίωσαν την Ορθοδοξία, γι’ αυτό και τους λέμε Πατέρες. Μορφώθηκαν Ελληνικά και δίδαξαν Ελληνικά. Οι μεγάλοι σοφοί της εποχής μας αντλούν από την ανεξάντλητη σοφία τους. Είχαν χαρίσματα και πήραν φροντισμένη αγωγή από τα σπίτια τους. Αγωνίστηκαν ασταμάτητα, προσευχήθηκαν αδιάκοπα και ασκήθηκαν στον αγώνα της αρετής. Έτσι έγιναν οι πρωταθλητές της ευσέβειας, της αρετής, της αγιότητας αλλά και των γραμμάτων και της σοφίας. Ήταν μεγάλοι δάσκαλοι που μας άφησαν πολλές πολύτιμες συμβουλές. Αυτό που τόνισαν και οι τρεις τους περισσότερο απ’ όλα ήταν η μεγάλη σημασία που έχει να διαβάζει κανείς και να είναι μορφωμένος. Οι Τρεις
Ιεράρχες δίδασκαν τον κόσμο με τη σοφία τους και τον οδηγούσαν προς το καλό και την αρετή. Το μήνυμά Τους είναι πιο επίκαιρο από ποτέ. Η ανάγκη για γνώση και καλλιέργεια επιβάλλεται σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς, ιδιαίτερα στα σχολεία του εξωτερικού. Η διαρκής προσπάθεια των εκπαιδευτικών για την διατήρηση της ελληνικής γλώσσας και της Ελληνορθόδοξης πίστης αποτελεί παράδειγμα της κληρονομιάς που μας άφησαν οι Άγιοι αυτοί Πατέρες.
Η δεύτερη και τρίτη γενιά παιδιών των Ελλήνων της Ομογένειας, έχει όπως είναι φυσικό ως μητρική γλώσσα την Αγγλική. Σκοπός μας είναι η διαφύλαξη της ελληνικής γλώσσας, ως ένα υπέρτατο, πολύτιμο και δημόσιο αγαθό του πολιτισμού και της ταυτότητάς μας.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα στο Προνηπιαγωγείο του Αγίου Νικολάου, έχει σκοπό τα παιδιά να έλθουν σε επαφή με την ελληνική γλώσσα καθώς και να γνωρίσουν την ελληνική πολιτιστική κληρονομιά και να αγαπήσουν την Ορθόδοξη ελληνική πίστη.
Συγκεκριμένα τα παιδιά μαθαίνουν να επικοινωνούν προφορικά μέσα από το δημιουργικό παιχνίδι, τα τραγούδια, τη μουσικοκινητική και τις πολιτιστικές γιορτές και εκδηλώσεις. Είναι σε θέση να θέτουν ερωτήσεις και να δίνουν απαντήσεις σε απλά ερωτήματα.
Το μάθημα εμπλουτίζεται με την ανάγνωση βιβλίων, τραγουδάκια καθώς και μουσικοκινητική. Τα παιδιά μαθαίνουν τα Ελληνικά μέσα από το δημιουργικό παιχνίδι και τις ευχάριστες δραστηριότητες.
Τα παιδιά διδάσκονται τις ελληνικές παραδόσεις, τα ήθη και τα έθιμα της πατρίδας μας, τις επετείους, τις θρησκευτικές γιορτές και όλα αυτά που συνθέτουν την πολιτιστική μας κληρονομιά.
Βασικό ρόλο στην επίτευξη του έργου μας, έχουν οι εκπαιδευτικοί μας, οι οποίοι χαρακτηρίζονται από αυτοσυνειδησία, αγάπη και υπευθυνότητα για το έργο τους. Οι εκπαιδευτικοί μας έχουν τα εχέγγυα για να διαμορφώσουν θετικό παιδαγωγικό κλίμα στο πλαίσιο της σχολικής τάξης και ένα κλίμα αγάπης, αποδοχής και ασφάλειας για όλους τους μαθητές.
Ο μαθησιακός στόχος του σχολείου μας είναι να προωθηθεί η σωστή προφορά και να ενισχυθεί η επικοινωνιακή ικανότητα των μαθητών ώστε να αναπτύξουν μια θετική στάση απέναντι στην εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας.
Εχω την τιμή και χαρά να υπηρετώ ως διευθύντρια του σχολείου του Αγίου Νικολάου, «Γεώργιος και Ευλαβία Δουλαβέρης» για περισσότερα από 20 χρόνια. Οι δυσκολίες κατά καιρούς είναι μεγάλες αλλά το πάθος μας για τη μετάδοση της ελληνικής γλώσσας και τη διδασκαλία της Ελληνορθόδοξης πίστης αποτελεί κινητήρια δύναμη. Είναι ενθαρρυντικό στοιχείο να βλέπουμε νέους γονείς να θέλουν τα παιδιά τους να έλθουν σε επαφή με την ελληνική γλώσσα καθώς και να γνωρίσουν την ελληνική πολιτιστική κληρονομιά. Το σχολείο μας διαθέτει ένα αξιόλογο πρόγραμμα Ελληνικών που περιλαμβάνει τη διδασκαλία όχι μόνο της ελληνικής γλώσσας αλλά και την επαφή με τις ελληνικές παραδόσεις, τα ήθη και τα έθιμα της πατρίδας μας, τις επετείους, τις θρησκευτικές γιορτές και όλα αυτά που συνθέτουν την πολιτιστική μας κληρονομιά. Εύχομαι με τη βοήθεια όλων να μπορέσουμε να συνεχίσουμε το δύσκολο έργο μας και να καταφέρουμε να μεταλαμπαδεύσουμε το ελληνικό πνεύμα και στις επόμενες γενεές.
Χρόνια πολλά σε όλους τους ανθρώπους των γραμμάτων, σε δασκάλους και μαθητές!
Saint Nicholas Preschool
43-09 196th St., Flushing, NY 11358
Τηλ.: (718)-357-0800
Fax.: (718)-225-3590
www.stnicholaspreschool.com
—
Ελληνικό Σχολείο Αγίας Ειρήνης Χρυσοβαλάντου
«Η σπουδαιότητα της Ελληνικής Παιδείας»
Στεφανία Αντώνογλου – Διευθύντρια
Δεν είναι δύσκολο για κάποιον να αναφερθεί στην αυταπόδεικτη αξία της Ελληνικής Παιδείας, της Ελληνικής Γλώσσας αλλά και του Ελληνικού Πολιτισμού. Είναι απαραίτητο να μεταδώσουμε αυτή την πεποίθηση και στις νεότερες γενιές της Ομογένειας που μέσα στην πολύβουη και πολυπολιτισμική κοινωνία της Αμερικής και ιδιαίτερα της Νέας Υόρκης ίσως δεν έχει την ευκαιρία να την αξιολογήσει με ακρίβεια. Εμείς όμως οι εκπαιδευτικοί του Ελληνικού Σχολείου της Αγίας Ειρήνης Χρυσοβαλάντου ως άοκνοι εργάτες των Ελληνικών Γραμμάτων καταβάλουμε μια καθημερινή προσπάθεια να διατηρήσουμε ζωντανή τη φλόγα του Ελληνισμού στις καρδιές των μαθητών μας, αλλά και να ικανοποιήσουμε τη δίψα τους να αποκτήσουν νέες γνώσεις για τη γλώσσα των οικείων τους. Κάθε σχεδιασμός και προγραμματισμός που αφορά στη δομή του εκπαιδευτικού μας προγράμματος αποσκοπεί στο να δημιουργηθεί ένα κατάλληλο περιβάλλον μέσα στις αίθουσες διδασκαλίας, ώστε το μάθημα της Ελληνικής Γλώσσας να παραμένει ελκυστικό, διδακτικό αλλά και αποτελεσματικό στη βάση του, ταυτόχρονα. Οι πρωταρχικές μας προτεραιότητες στο σχολείο της Αγίας Ειρήνης είναι αφ’ ενός η ασφάλεια των μαθητών, η εξυπηρέτηση των καθημερινών αναγκών των ελληνικών οικογενειών της ευρύτερης περιοχής της Αστόριας, αφ’ ετέρου δε, η πιο αποτελεσματική απορρόφηση όλης της διδακτέας ύλης. Αφουγκραζόμενοι τις ανάγκες των παιδιών και των οικογενειών τους δείχνουμε καθημερινά στους μαθητές μας πόσο σημαντικό είναι να διδαχτούν μια γλώσσα που ενέπνευσε και εξακολουθεί να εμπνέει όλους τους λαούς του πλανήτη και έγινε η θεμέλιος γλώσσα τόσων επιστημών. Εχοντας ως απτό επιχείρημα την ύπαρξη χιλιάδων ελληνικών λέξεων στο αμερικανικό λεξιλόγιο που καθημερινά χρησιμοποιούν τα παιδιά μας, παιδιά που ίσως είναι τρίτη ή και τέταρτη γενιά σε πολλές περιπτώσεις, είμαστε σε θέση να απαντήσουμε σε ένα εύλογο για αυτά ερώτημα, γιατί θα πρέπει να αφιερώσουν τον πολύτιμο χρόνο τους στο να μάθουν μία γλώσσα που σε πρώτη φάση φαίνεται πως δεν τους είναι χρήσιμη. Μέρα με την μέρα λοιπόν οι μαθητές μας ενθουσιάζονται με την πληθώρα των πληροφοριών που αφορούν στη δομή του ελληνικού λόγου, τον πλούτο των γλωσσικών νοημάτων, το βάθος και την ποικιλία των τρισδιάστατων λέξεων του ελληνικού λεξιλογίου και γρήγορα συνειδητοποιούν, ότι όχι μόνο αξίζει το χρόνο και τον κόπο τους, ως Ελληνες της Ομογένειας, αλλά θα έπρεπε και οι υπόλοιποι λαοί να έχουν δαπανήσει χρόνο σε μια γλώσσα σαν την Ελληνική που είναι συνδεδεμένη με τόσες επιστήμες, όπως αυτή της Ιατρικής, για παράδειγμα, όπου οι ελληνικές λέξεις για την περιγραφή των νοσημάτων του ανθρώπινου σώματος και την παρασκευή και χρήση διαφόρων θεραπειών χρόνια τώρα δεν έχουν ξεπεραστεί, παρ’ όλη την τεχνολογική εξέλιξη της εποχής μας. Η ενσωμάτωση επίσης στη διδακτική μας ύλη, της ελληνικής μυθολογίας, αποτελεί ίσως το ελκυστικότερο κομμάτι του καθημερινού μας μαθήματος, όπου εκεί πια τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να περιπλανηθούν στα μονοπάτια των ατελείωτων μύθων και ιστοριών με θρυλικούς ήρωες που έχουν μαγέψει αιώνες τώρα εκατομμύρια ανθρώπων από την ανατολή ως την δύση, έχουν εμπνεύσει δημιουργούς ταινιών και τηλεοπτικών σειρών που λάτρεψαν εκατομμύρια θεατών και έγιναν σε πολλές περιπτώσεις αντικείμενο εμπορικής εκμετάλλευσης με μεγάλα κέρδη. Έτσι οι μαθητές μας σταδιακά αλλά σταθερά, εντρυφούν στο μεγαλείο της Ελληνικής Παιδείας και αποκτούν την δυνατότητα να συνθέτουν το παζλ της Ελληνικής Παιδείας και Γλώσσας και με αυτό τον τρόπο δομούν και διατηρούν την ελληνικότητά τους. Θα ήταν παράλειψη βέβαια να μην αναφέρουμε τα πολιτιστικά μέρη του μαθήματος που δεν λείπουν ποτέ από το σχολείο μας, όπου οι μαθητές μας αποκτούν εμπειρίες από την ζωή στην Ελλάδα με τα έθιμα της πατρίδας μας, τις κατά τόπους ντόπιες παραδόσεις, τις γαστρονομικές συνήθειες ανά τόπο και περίσταση, σε πολλές περιπτώσεις φροντίζουμε να τους προσφέρουμε χειροπιαστές εμπειρίες, όπως εκδηλώσεις όπου έχουν την ευκαιρία να ακούσουν ελληνική μουσική και να γευτούν ελληνικές γεύσεις που άλλοτε γνωρίζουν για πρώτη φορά και άλλοτε τις γνωρίζουν ήδη και τις περιμένουν με ανυπομονησία Κι όλα αυτά για ένα και μοναδικό σκοπό, να μάθουμε στους μαθητές μας τα πάντα για τον ελληνικό πολιτισμό, που δεν νοείται διαχωρισμένος από τη μουσική του, την κουζίνα του, τις θρησκευτικές παραδόσεις, την γλώσσα και τις ξεχωριστές φράσεις με τα μεταφορικά νοήματα, που τόσα πολλά δεν μπορεί να βρει κανείς σε καμία άλλη γλώσσα του κόσμου. Συνοψίζοντας, όλα τα παραπάνω είναι επιτακτικό να αναφερθεί ότι η σπουδαιότητα της Ελληνικής Παιδείας είναι ένας συνδυασμός στοιχείων, αλληλένδετα μεταξύ τους, όπου το ένα στοιχείο συνυπάρχει μέσα στο άλλο και δεν είναι εύκολο να απομονώσει κανείς ένα από αυτά, γιατί το ένα στοιχείο συνδέεται με το άλλο, για παράδειγμα δεν μπορούμε να μην διδάξουμε την μουσική μας χωρίς να χρειαστεί να αναφερθούμε σε γλωσσικές ιδιομορφίες ή λογοτεχνικές επιδράσεις, ούτε μπορούμε να μην αναφερθούμε στις θρησκευτικές μας παραδόσεις που είναι ζυμωμένες στην καθημερινή ζωή των Ελλήνων και ούτε μπορέσαμε ποτέ να μην αναφερθούμε στην Αρχαία Ελληνική Ιστορία, γιατί υπάρχουν αναφορές σε κάθε κείμενο. Έτσι όπως προαναφέρθηκε, η Ελληνική Γλώσσα και Παιδεία είναι ένα πολιτιστικό και εκπαιδευτικό σύστημα που διαπλάθει και καλλιεργεί κάθε άτομο που επιλέγει να ενταχθεί σε αυτό.
Sacred Patriarchal Monastery St. Irene Chrysovalantou
36-04 23rd Avenue
Astoria, NY 11105-1916
Tel.: (718) 626-6225/ (347)-824-8234
Fax.: (718) 626-7669
Email: [email protected]/[email protected]
Web: https://www.stirene.org
—
Ελληνικό Σχολείου Αγίας Αικατερίνης, Falls Church, Virginia
«Οι γονείς κατανοούν τη σημασία της δίγλωσσης εκπαίδευσης και την αξία διατήρησης της πολιτιστικής μας κληρονομιάς»
Σταυρούλα Σκρεπετού-Διευθύντρια – Ελληνικό Σχολείο Αγίας Αικατερίνης
Ευαγγελία Τζαναβάρα-Διευθύντρια – Παιδικός Σταθμός «Παιδεία»
Απόσπασμα από το «Αξιον Εστί» του Οδυσσέα Ελύτη
Τη γλώσσα μου έδωσαν ελληνική.
Το σπίτι φτωχικό στις αμμουδιές του Ομήρου…
Μονάχη έγνοια η γλώσσα μου στις αμμουδιές του Ομήρου…
Ο παιδικός σταθμός «Παιδεία» και το Ελληνικό Σχολείο της Αγίας Αικατερίνης παρουσιάζουν σημαντική πρόοδο. Υπάρχει έντονο ενδιαφέρον για την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας, τόσο από τους μαθητές όσο και από τους γονείς, οι οποίοι κατανοούν τη σημασία της δίγλωσσης εκπαίδευσης και την αξία διατήρησης της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Οι μαθητές στα σχολεία μας παρουσιάζουν αξιόλογη πρόοδο. Η χρήση σύγχρονων διδακτικών εργαλείων, όπως ψηφιακές πλατφόρμες και διαδραστικές δραστηριότητες αλλά και η συνεχιζόμενη προσαρμογή μας στις ανάγκες των μαθητών μας και στο ευρύτερο εκπαιδευτικό περιβάλλον συμβάλλουν καθοριστικά στην ενίσχυση αυτής της προόδου.
Στον ολοήμερο δίγλωσσο παιδικό σταθμό «Παιδεία» σε ένα ασφαλές και υποστηρικτικό περιβάλλον προσφέρουμε στους μικρούς μας μαθητές εκπαίδευση τόσο στα Ελληνικά όσο και στα Αγγλικά, εστιάζοντας στη δημιουργική μάθηση και στις χριστιανικές αξίες. Η λειτουργία του παιδικού σταθμού, σε συνεργασία με το ελληνικό σχολείο, ενισχύεται από την κοινότητα της Αγίας Αικατερίνης. Μέσω αυτής της συνεργασίας, προάγουμε ένα περιβάλλον όπου η γλώσσα, ο πολιτισμός και η πίστη συντελούν στην ολιστική ανάπτυξη των παιδιών μας. Στο ελληνικό σχολείο καταγράφεται σημαντική πρόοδος, η οποία αντανακλά τις συνεχείς προσπάθειες για τη διατήρηση της ελληνικής γλώσσας, κουλτούρας και ταυτότητας. Οι μαθητές μας, ανεξαρτήτως ηλικίας, αναπτύσσουν τις ακαδημαϊκές τους ικανότητες και ενισχύουν τη σύνδεσή τους με τον ελληνικό πολιτισμό και τις Ορθόδοξες χριστιανικές αξίες. Εστιάζουμε στην ενδυνάμωση των δεξιοτήτων τους στην ελληνική γλώσσα και μέσω διαφόρων δραστηριοτήτων και προγραμμάτων, οι μαθητές βελτιώνουν τις επικοινωνιακές τους ικανότητες, τόσο προφορικά όσο και γραπτά. Η διδασκαλία βασίζεται στη συνεργατική μάθηση και προσαρμόζεται στις ατομικές ανάγκες κάθε μαθητή, προσφέροντας εξατομικευμένη υποστήριξη. Παράλληλα, ενθαρρύνουμε τη δημιουργικότητα και την αναζήτηση νέων γνώσεων, με σκοπό να ενισχυθεί η κριτική σκέψη και η καινοτομία.
Με την ενσωμάτωση ψηφιακών εργαλείων στα μαθήματά μας, όπως εφαρμογές, ηλεκτρονικά βιβλία και διαδικτυακά παιχνίδια, διευκολύνουμε κυρίως τους μικρότερους μαθητές μας στην εκμάθηση της γλώσσας, παρέχοντάς τους μια πιο διαδραστική και ευχάριστη προσέγγιση. Οι δάσκαλοί μας αξιοποιούν πολυμέσα, διαδικτυακούς πόρους και εικονικές πλατφόρμες για να κρατούν τα μαθήματα σύγχρονα και ελκυστικά, ενισχύοντας τη διαδικασία μάθησης της ελληνικής γλώσσας. Παράλληλα, δίνουμε έμφαση στην ενσωμάτωση πολιτιστικού περιεχομένου στα μαθήματά μας όπως η ελληνική ιστορία, μουσική, χορός και παραδόσεις. Αυτή η προσέγγιση επιτρέπει στους μαθητές να συνδεθούν σε βάθος με την πολιτιστική τους κληρονομιά, κάνοντάς τους τη γλώσσα πιο ουσιαστική και αποδοτική. Επίσης, οι μαθητές μας προετοιμάζονται για τις εξετάσεις πιστοποίησης γλωσσικής ικανότητας στα Ελληνικά, και την απόκτηση του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας, το οποίο παρέχει διεθνώς αναγνωρισμένη πιστοποίηση. Ετσι ενισχύεται η διάθεση των μαθητών να διαπρέψουν στις σπουδές τους και παράλληλα τους ανοίγονται ευκαιρίες για ακαδημαϊκή ή επαγγελματική ανέλιξη στην Ελλάδα. Τέλος, στο σχολείο μας οι μαθητές μας ανακαλύπτουν σε βάθος την ελληνική πολιτιστική κληρονομιά, μελετώντας την ιστορία, τον πολιτισμό και συμμετέχοντας σε πολιτιστικές εκδηλώσεις. Στο σχολείο μας διοργανώνουμε πολιτιστικά γεγονότα όπως η 25η Μαρτίου, η 28η Οκτωβρίου, και καθώς η Αγία Αικατερίνη αποτελεί εξεταστικό κέντρο ελληνομάθειας διοργανώνεται σε συνεργασία με την ελληνική πρεσβεία εκδήλωση απονομής των πιστοποιητικών των επιτυχόντων στις εξετάσεις.
Επίσης συμμετέχουμε στην εορταστική εκδήλωση της Μητρόπολης της Νέας Ιερσέης για τον εορτασμό των Τριών Ιεραρχών και της ημέρας των Ελληνικών Γραμμάτων. Ολες αυτές οι εορταστικές εκδηλώσεις βοηθούν τους μαθητές να συνδεθούν με την ελληνική γλώσσα, την ιστορία και κληρονομιά καθώς και με την Ορθόδοξη πίστη μας με έναν ευχάριστο και διαδραστικό τρόπο, ενώ παράλληλα συμμετέχουν οι γονείς και η ευρύτερη κοινότητα. Ο παιδικός σταθμός «Παιδεία» και το ελληνικό σχολείο της Αγίας Αικατερίνης παρέχουν εκπαίδευση υψηλής ποιότητας ενσωματώνοντας μια ολοκληρωμένη εκπαιδευτική προσέγγιση. Αυτή η προσέγγιση συνδυάζει την ανάπτυξη γλωσσικών δεξιοτήτων με την καλλιέργεια πολιτιστικής κατανόησης και την ενίσχυση της προσωπικής ανάπτυξης των μαθητών.
Hellenic Education Center, St. Katherine
3149 Glen Carlyn Road, Falls Church, VA\ 22041
Fax.: (703) 671-1385
Σταυρούλα Σκρεπετού Email:[email protected] – Εύη Τζαναβάρα: [email protected]
—
Holy Cross Greek School (HCGS)
«Γιατί πρέπει να μαθαίνουν τα παιδιά μας Ελληνικά»
Κατερίνα Παπαχρήστου-Χιώτη: Διευθύντρια
Το Σχολείο μας, Holy Cross Greek School (HCGS) λειτουργεί για πάνω από μισό αιώνα υποστηριζόμενο από την Ομογένεια, τους Έλληνες της Διασποράς και Φιλέλληνες και είναι αναγνωρισμένο Τμήμα Ελληνικής Γλώσσας (ΤΕΓ) από το Υπουργείο Παιδείας της Ελλάδας.
Ως Απογευματινό Σχολείο Διδασκαλίας της Ελληνικής Γλώσσας και Πολιτισμού προσφέρει εξαιρετικά προγράμματα για μαθητές:
* προσχολικής/νηπιακής ηλικίας,
* δημοτικού,
* γυμνασίου,
* ελληνομάθειας,
* εφήβων και
* ενηλίκων.
Το Σχολείο μας είναι εξεταστικό κέντρο από το 1999 και κάθε χρόνο διεξάγονται με μεγάλη επιτυχία οι εξετάσεις της Ελληνομάθειας.
Το εκπαιδευτικό μας προσωπικό 8 στο σύνολό του, επιμορφώνεται και εκπαιδεύεται, κατά τη διάρκεια της σχολικής μας χρονιάς, παρακολουθώντας webinars & seminars εδώ και πολλά χρόνια μέσω του American Association of Teachers of Modern Greek (AATMG) του Γραφείου Εκπαίδευσης της Αρχιεπισκοπής Αμερικής.
Γιατί πρέπει να μαθαίνουν τα παιδιά μας Ελληνικά
Το να δώσετε στα παιδιά σας το δώρο να μιλούν και να κατανοούν τα Ελληνικά είναι μια σημαντική απόφαση που πρέπει να δεσμευτείτε ως γονείς και ως οικογένεια. Βρείτε χρόνο στο εβδομαδιαίο σας πρόγραμμα για να μοιραστείτε το πάθος σας για την ελληνική γλώσσα και πολιτισμό με τα παιδιά σας.
Ξεκινήστε νωρίς.
Τα μωρά αναγνωρίζουν τα μοτίβα της ομιλίας από τη στιγμή που γεννιούνται (πιθανώς ακόμα και μέσα στη μήτρα), οπότε όσο περισσότερο εκθέτετε το μωρό και το νήπιό σας στην ομιλούμενη ελληνική γλώσσα, τόσο πιο εύκολα θα μάθει τους μοναδικούς της ήχους. Αφήστε το παιδί σας να ξεκινήσει το ελληνικό σχολείο νωρίς, από την ηλικία των 3 ετών.
Αν δεν είστε σίγουροι για τα δικά σας Ελληνικά, δεν σημαίνει ότι το παιδί σας πρέπει να χάσει αυτή την ευκαιρία.
Υπάρχουν πολλές δυνατότητες ώστε το παιδί σας να ακούσει την ελληνική γλώσσα, όπως στην τηλεόραση, ελληνικά βίντεο στο διαδίκτυο, άλλα μέλη της τοπικής ελληνικής κοινότητας κ.λπ.
Η εκμάθηση πολλών γλωσσών δεν είναι μόνο σημαντική για τους λόγους που έχουμε ήδη αναφέρει, αλλά και από ακαδημαϊκή και μελλοντική σκοπιά είναι μια σοφή επιλογή!
Εχουμε λάβει τη Σφραγίδα Διγλωσσίας από την Πολιτεία της Καλιφόρνιας, που σημαίνει ότι το Πιστοποιητικό Επάρκειας στα Νέα Ελληνικά (Ελληνομάθεια), το οποίο λαμβάνει οποιοσδήποτε μαθητής, αναγνωρίζεται από την πολιτεία.
Ποια είναι η σημασία της εκμάθησης Ελληνικών;
Αυτά είναι ερωτήματα που πολλοί γονείς θέτουν όταν εξετάζουν το ελληνικό σχολείο για τα παιδιά τους. Στη μεγάλη γκάμα των εκπαιδευτικών επιλογών που είναι διαθέσιμες στην περιοχή του Bay Area, τα πολυγλωσσικά σχολεία, όπως το HCGS, προσφέρουν στα παιδιά ένα πραγματικό πλεονέκτημα. Όταν επιλέγετε προγράμματα πολυγλωσσικής εκπαίδευσης, εμπιστευτείτε την εμπειρία!
Κάθε ξένη γλώσσα είναι ένα σπουδαίο εφόδιο για τους νεαρούς Αμερικανούς. Συγκεκριμένα, τα Ελληνικά έχουν αρκετά επιπλέον πλεονεκτήματα. Η εκμάθηση Ελληνικών θα σας βοηθήσει να:
* Ασκείτε τον εγκέφαλο μαθαίνοντας ένα διαφορετικό αλφάβητο.
* Μαθαίνετε ευκολότερα άλλες γλώσσες.
* Κατανοείτε καλύτερα τη δική σας γλώσσα (Αγγλικά), καθώς περίπου το 25% του αγγλικού λεξιλογίου προέρχεται από τα Ελληνικά.
* Γνωρίζετε τη σύγχρονη ελληνική κουλτούρα και κατανοείτε καλύτερα τη δική σας, βλέποντάς την από μια διαφορετική οπτική γωνία.
* Κάνετε ευκολότερα έρευνα για την ελληνική ιστορία, από τα μεταελληνιστικά χρόνια μέχρι σήμερα.
* Επικοινωνείτε κατά τη διάρκεια ταξιδιών.
* Απολαμβάνετε τη μουσική, τα τραγούδια, την ποίηση και τη λογοτεχνία.
* Μαθαίνετε για το φαγητό και την ελληνική κουζίνα!
* Επικοινωνείτε με συγγενείς, φίλους και Ελληνες συζύγους.
Holy Cross Greek School (HCGS)
Κατερίνα Παπαχρήστου-Χιώτη – Διευθύντρια
900 Alameda De Las Pulgas,Belmont, CA
Tηλ.: (650)-868-0728/(650) 508-8164
Fax: (650) 508-9846
Email: [email protected] /[email protected]
—
Greek Language Experts
«Φέρνοντας την Ελληνική Γλώσσα στον Κόσμο»
«Θέλουμε να διαδώσουμε την ελληνική γλώσσα σε όλο τον κόσμο. Θέλουμε να δώσουμε την ευκαιρία στους Έλληνες που γεννήθηκαν στο εξωτερικό και δεν είχαν την ευκαιρία ως παιδιά να μάθουν τη μητρική μας γλώσσα. Ίσως, είστε ερωτευμένοι ή παντρεμένοι με έναν Έλληνα/μια Ελληνίδα και θέλετε να καταλαβαίνετε τι λέει η οικογένειά τους στις συγκεντρώσεις ή γιατί όχι, να διδάξετε την ελληνική γλώσσα στα παιδιά σας κάποια μέρα. Επίσης, απευθυνόμαστε σε όλους όσοι αγαπούν την ελληνική γλώσσα και τον πολιτισμό, δίνοντάς τους την ευκαιρία να μοιραστούν το πάθος τους για τη χώρα μας μέσα από αυτό το όμορφο ταξίδι της γνώσης».
Η ιστορία πίσω από τους Greek Language Experts είναι τόσο εμπνευσμένη όσο και η αποστολή τους. Ιδρύθηκε από τις παιδικές φίλες Εμιλυ και Δανάη, που μεγάλωσαν στη Θεσσαλονίκη. Η πορεία τους αποτελεί παράδειγμα φιλίας και κοινής αγάπης για την Ελλάδα. Αν και η ζωή αρχικά τις οδήγησε σε διαφορετικές κατευθύνσεις, την Έμιλυ στη Νέα Υόρκη και τη Δανάη στο Σικάγο, επανασυνδέθηκαν το 2019. Όταν ξέσπασε η πανδημία τον Μάρτιο του 2020 και η διαδικτυακή εκπαίδευση έγινε δημοφιλής, γεννήθηκε η ιδέα για τους Greek Language Experts. Το Greek Language Experts είναι μια ιστοσελίδα που απευθύνεται σε ξένους που ενδιαφέρονται να μάθουν την ελληνική γλώσσα. Οι Greek Language Experts φέρνουν επανάσταση στον τρόπο που οι άνθρωποι μαθαίνουν Ελληνικά, προσφέροντας διαδικτυακά μαθήματα για μαθητές όλων των ηλικιών και επιπέδων. Αυτή η καινοτόμος πλατφόρμα συνδέει μαθητές από όλες τις γωνιές του κόσμου, όπως την Αυστραλία, την Κίνα, την Αφρική, την Ευρώπη, τον Καναδά και την Αμερική, αποδεικνύοντας την παγκόσμια απήχηση της ελληνικής κουλτούρας και γλώσσας. Το σχολείο απευθύνεται σε όλους – από αρχάριους που κάνουν τα πρώτα τους βήματα, μέχρι προχωρημένους μαθητές που θέλουν να τελειοποιήσουν τη γλώσσα. Με επιλογές όπως ομαδικά μαθήματα, ιδιαίτερα μαθήματα και διαδραστικά μαθήματα για παιδιά, οι Greek Language Experts προσφέρουν ευέλικτη μάθηση προσαρμοσμένη στις ανάγκες κάθε μαθητή. Το πρόγραμμα σπουδών είναι προσεκτικά διαμορφωμένο σε υποενότητες, ώστε οι μαθητές να κατανοούν πλήρως τη γλώσσα και να αποκτούν αυτοπεποίθηση, να μιλούν Ελληνικά άφοβα και χωρίς δισταγμό. Πρόσφατα, οι Greek Language Experts προβλήθηκαν στην ελληνική τηλεόραση και σε εθνικές εφημερίδες, αναδεικνύοντας το αυξανόμενο ενδιαφέρον των Αμερικανών να μάθουν Ελληνικά και να αγκαλιάσουν τον ελληνικό πολιτισμό. Αυτή η αναγνώριση υπογραμμίζει την επιτυχία της πλατφόρμας στην προώθηση της πλούσιας γλωσσικής και πολιτιστικής κληρονομιάς της Ελλάδας σε όλο τον κόσμο. Σήμερα, αυτό το διαδικτυακό σχολείο γεφυρώνει πολιτισμούς και ηπείρους, ενδυναμώνοντας τους μαθητές να αγκαλιάσουν τον πλούτο της ελληνικής γλώσσας και να συνδεθούν με την κληρονομιά της. Οι Greek Language Experts δεν διδάσκουν απλώς μια γλώσσα – δημιουργούν μια παγκόσμια κοινότητα ενωμένη από την κοινή αγάπη για την Ελλάδα».
Emily Intzekostas – Danai Siaylou
Greek Language Experts
New York, NY USA
+1 (929) 392-7160
www.greeklangexperts.com
—
Το Ελληνικό Σχολείο της Αγίας Παρασκευής, Greenlawn
«Αποστολή μας είναι η υψηλής ποιότητας Ελληνική Παιδεία»
Σοφία Πανάγου – Διευθύντρια
Το ελληνικό σχολείο της Αγίας Παρασκευής στο Greenlawn NY, που ιδρύθηκε πριν από 50 χρόνια, λειτουργεί κάθε Σάββατο από τις 9:30 π.μ. -1:00 μ.μ., από τον Σεπτέμβριο έως τον Ιούνιο. Συνήθως, η πρώτη ημέρα των μαθημάτων είναι το τρίτο Σάββατο του Σεπτεμβρίου και η τελευταία ημέρα των μαθημάτων είναι το πρώτο Σάββατο του Ιουνίου. Ενα αναλυτικό πρόγραμμα δημοσιεύεται πριν από την έναρξη κάθε σχολικής χρονιάς. Τα μαθήματά μας ξεκινούν από το Νήπιο έως την Εκτη τάξη και στη συνέχεια ακολουθεί ένα μάθημα Regents Prep. Οι μαθητές που περνούν την Ολοκληρωμένη Εξέταση Greek Regents (Checkpoint B) τους δίνει τη δυνατότητα να κερδίσουν τρεις μονάδες Γυμνασίου σε μια ξένη γλώσσα. Οι μαθητές προετοιμάζονται επίσης να συμμετάσχουν στην Εξέταση για το Πιστοποιητικό Επίτευξης της Ελληνικής (Ελληνομάθεια Τεστ), τον μοναδικό επίσημο τίτλο επάρκειας της Νέας Ελληνικής που ισχύει παγκοσμίως.
Αποστολή μας είναι να παρέχουμε υψηλής ποιότητας Ελληνική Παιδεία που ενθαρρύνει την εκτίμηση για την ελληνική κληρονομιά τους και την πνευματική και πολιτιστική τους ταυτότητα. Το ολοκληρωμένο πρόγραμμα της ελληνικής γλώσσας καλύπτει τις διαφορετικές ανάγκες όλων των μαθητών. Οι μαθητές μας μαθαίνουν να διαβάζουν και να γράφουν την ελληνική γλώσσα. Η κάθε δασκάλα δίνει πολλαπλές ευκαιρίες στους μαθητές να συμμετάσχουν σε θεματικούς διαλόγους και να μοιραστούν αυτά που μαθαίνουν σε παρουσιάσεις στην ελληνική γλώσσα μπροστά στους συμμαθητές τους. Θέλουμε οι μαθητές μας να διασκεδάζουν μαθαίνοντας και να θέλουν να έρχονται στο ελληνικό σχολείο κάθε Σάββατο πρωί. Για να μας βοηθήσει σε αυτή την προσπάθεια, το ελληνικό σχολείο μας έχει εφαρμόσει το Google Classroom και τη διαδικτυακή πλατφόρμα Geia Xara – Greek 123. Επιπλέον, μαθαίνουν για τον ελληνικό μας πολιτισμό (τραγουδώντας λαϊκή μουσική και χορεύοντας λαϊκούς χορούς), τη θρησκεία, την ιστορία και τη μυθολογία. Εντός του προγράμματος υπάρχουν πολλές εορταστικές εκδηλώσεις: Ημέρα ΟΧΙ, Κάλαντα Χριστουγέννων, Ημέρα Τριών Ιεραρχών, Ημέρα της Ελληνικής Ανεξαρτησίας, Τελετή Αποφοίτησης και το Φεστιβάλ.
Κάθε Σάββατο πρωί, θα βρείτε τους μαθητές και τις δασκάλες, όλοι μαζεμένοι για την πρωινή προσευχή από τους μαθητές μας και από τον ιερέα, Ιωάννη Βλάχο, στο γυμναστήριο της εκκλησίας πριν πάνε στις τάξεις τους. Λέμε μαζί τον Εθνικό Ύμνο και λέμε μια λέξη της ημέρας με τις ρίζες της στην ελληνική γλώσσα. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, βρίσκουμε επίσης χρόνο να αναδείξουμε διάφορους αγίους και παραδόσεις σε διαφορετικές εποχές του έτους. Αυτός ο χρόνος χρησιμοποιείται για να συναντηθούμε ως ένα ολόκληρο σχολείο και να δούμε ο ένας τον άλλον πριν ξεκινήσει η μάθησή μας στην τάξη.
Το ελληνικό σχολείο της Αγίας Παρασκευής λειτουργεί τόσο καλά. Το διδακτικό προσωπικό στοχεύει να δημιουργήσει και να διατηρήσει ένα ακαδημαϊκά αυστηρό περιβάλλον όπου οι μαθητές γαλουχούνται και υποστηρίζονται έτσι ώστε όλοι να φτάσουν στο μέγιστο τις δυνατότητές τους στην ελληνική γλώσσα. Προωθούμε επίσης μια θετική ατμόσφαιρα όπου οι μαθητές μπορούν να είναι χαρούμενοι και να θέλουν να βρίσκονται στο μαθησιακό τους περιβάλλον. Επιπρόσθετα, το Ελληνικό μας Σχολείο υποστηρίζεται σε μεγάλο βαθμό από τις οικογένειες της κοινότητας, το ΠTO, τη Σχολική Επιτροπή, το Συμβούλιο της Εκκλησίας, και τα διάφορα υπουργεία της Εκκλησίας. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το πρόγραμμα του Ελληνικού Σχολείου, επικοινωνήστε με το Γραφείο της Εκκλησίας στο:
Greek School Saint Paraskevi Greek Orthodox Shrine Church
Διεύθυνση: 1 Shrine Pl, Greenlawn, NY 11740
Τηλέφωνο: (631) 261-7272
Email: [email protected]
—
Το δίγλωσσο ημερήσιο προνήπιο Little Halos στο Arlington, MA
«Η συμμετοχή της Ομογένειας είναι απαραίτητη για τη διατήρηση της ελληνικής γλώσσας»
Αργυρώ Νικολέτου – Διευθύντρια
Λέγομαι Αργυρώ Νικολέτου και είμαι διευθύντρια στο ημερήσιο δίγλωσσο προ νήπιο, Little Halos, που υπάγεται στην εκκλησία του Αγίου Αθανασίου στο Αρλινγκτον Μασαχουσέτης.
Το Little Halos είναι ένα σχολείο με 25 μαθητές ηλικίας δυόμιση έως πέντε χρονών. Είμαστε μικρό σχολείο αλλά η αγάπη για την μάθηση είναι μεγάλη. Δίνουμε βάση στο παιχνίδι, δημιουργούμε, μαθαίνουμε σεβασμό και συνεργασία. Μαθαίνουμε τα ήθη και τα έθιμά μας καθώς και τον τόπο καταγωγής μας.
Σκοπός μας είναι τα παιδιά να εκτίθενται καθημερινά στην ελληνική γλώσσα. Μέσα από τις θεματικές ενότητες που οργανώνουμε, δίνουμε στα παιδιά την ευκαιρία να αναπτύξουν και να εκφράσουν τα συναισθήματά τους με πολλούς τρόπους όπως μέσω του παιχνιδιού ή της δραματοποίησης. Η ελληνική γλώσσα ενσωματώνεται σε όλες της δραστηριότητες με χαρά και δημιουργικότητα.
Τα παιδιά επίσης συμμετέχουν στον εορτασμό των εθνικών επετείων καθώς και σε γιορτές των Χριστουγέννων και του Πάσχα. Απαγγέλλουν ποιήματα, τραγουδούν και μαθαίνουν για τη σημασία των εορτών στο επίπεδο της ηλικίας τους.
Στο Little Halos, η μουσική αποτελεί αναπόσπαστο κόμματι της καθημερινότητάς μας. Τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε μουσικοκινητικές δραστηριότητες τόσο στα Ελληνικά όσο και στα Αγγλικά, αναπτύσσοντας παράλληλα τις μουσικές τους δεξιότητες, την κίνηση και τη δημιουργικότητά τους μέσα σε ένα διασκεδαστικό περιβάλλον.
Στο προνήπιό μας πιστεύουμε ότι κάθε παιδί είναι μοναδικό και αξίζει τις καλύτερες ευκαιρίες για μάθηση και ανάπτυξη. Μέσα από διαδραστικά παιχνίδια, τραγούδια, παραμύθια και άλλες δημιουργικές δραστηριότητες, τα παιδιά έρχονται σε επαφή με την ελληνική γλώσσα και αναπτύσσουν τις γλωσσικές τους δεξιότητες. Στο σχολείο μας, υποδεχόμαστε με χαρά και οικογένειες από διαφορετικά υπόβαθρα, όπου τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να μάθουν την ελληνική γλώσσα μέσα σε ένα ζεστό και υποστηρικτικό περιβάλλον. Επιπλέον ενθαρρύνουμε τη δημιουργία στενών φιλικών δεσμών μεταξύ των παιδιών και των οικογενειών τους, δεσμοί που συχνά διαρκούν μια ζωή.
Για να προωθηθεί η Παιδεία στα ελληνικά σχολεία της Αμερικής είναι απαραίτητοι δάσκαλοι με πραγματικό πάθος για τη διδασκαλία. Η διατήρηση του διδακτικού προσωπικού γίνεται ολοένα και πιο δύσκολη κάθε χρόνο. Για την αντιμετώπιση αυτής της πρόκλησης, χρειαζόμαστε πιο πολλά εκπαιδευτικά σεμινάρια, στενότερη συνεργασία με πανεπιστήμια και εκπαιδευτικούς στην Ελλάδα καθώς και συστηματική ανταλλαγή μαθημάτων και ιδεών. Επιπλέον, η συμμετοχή της Ομογένειας στην υποστήριξη των Ημερήσιων και Απογευματινών σχολείων με την εγγραφή των παιδιών στα ελληνικά σχολεία είναι απαραίτητη για τη διατήρηση της Ελληνικής Παιδείας.
Ως εκπαιδευτικοί πρέπει να εξελισσόμαστε διαρκώς, να μαθαίνουμε διάφορους τρόπους διδασκαλίας ώστε να ανταποκρινόμαστε στις ανάγκες των μαθητών μας. Ιδιαίτερα ικανοποιητικό για μένα είναι στο τέλος της σχολικής χρονιάς να παρατηρώ την πρόοδο των μαθητών στη γλωσσική τους ανάπτυξη, την ωρίμανση και την κοινωνική τους προσαρμογή. Αυτή η πρόοδος είναι κάτι που με ενθαρρύνει για την επόμενη χρονιά.
Argyro Nikoletos, Director
Little Halos Bilingual Preschool
4 Appleton Street, Arlington, MA 02476
Τηλ.:(781) 646-1322
Τηλ.:(617) 733-3439
Πηγή: www.ekirikas.com