Με στόχο την ανάδειξη του επώνυμου ελληνικού οίνου και αποστάγματος πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη ο μεγάλος διαγωνισμός του Ελληνικού Κρασιού το Thessaloniki Wine & Spirits.
Σύμφωνα με την κα Αλεξάνδρα Ανθίδου, διευθύντρια επικοινωνίας ΟΙΝΟΙ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΑΣ , το τριήμερο 25, 26 και 27 Φεβρουαρίου, τριάντα γευσιγνώστες, εκ των οποίων οι 18 είναι Έλληνες και οι 12 ξένοι προερχόμενοι από έξι χώρες και συγκεκριμένα από Αγγλία, Καναδά, Γαλλία, Γερμανία, Κύπρο και Σουηδία, δοκίμασαν και αξιολόγησαν συνολικά 947 κρασιά και 83 αποστάγματα προερχόμενα από 243 οινοποιεία από την Ελλάδα και την Κύπρο. Μάλιστα, ο αριθμός των δειγμάτων που εστάλησαν φέτος στον διαγωνισμό είναι αυξημένος κατά 8% συγκριτικά με τον διαγωνισμό του 2024.
Όπως είπε η κα Ανθίδου, “τα τελευταία τριάντα χρόνια στην Ελλάδα έχει γίνει μία επανάσταση στο κρασί. Έχουμε δημιουργήσει κρασιά υψηλής ποιότητας όχι μόνο σε ένα σημείο της Ελλάδος, σε πολλά σημεία της Ελλάδας και με διαφορετικές ποικιλίες που τονίζουν τη μοναδικότητά μας. Τα ελληνικά λευκά κρασιά ίσως να είναι και από τα καλύτερα στον κόσμο σε σχέση ποιότητας τιμής, ενώ τα τελευταία χρόνια παράγουμε και εξαιρετικά κόκκινα.”
Όπως τόνισε ο κ. Βασίλης Τσαχταρλής, οινοποιός, “με αυτές τις βραβεύσεις δίνεται η δυνατότητα σε κρασιά, τα οποία βραβεύτηκαν, να ταξιδέψουν στο εξωτερικό, ώστε τόσο οι Έλληνες όσο και ξένοι να γνωρίσουν τις ελληνικές περιοχές όπου γίνεται κρασί.”
Η εμπειρία από το 1999 που πραγματοποιείται ο Διεθνής Διαγωνισμός Οίνου και Αποσταγμάτων Θεσσαλονίκης με την υποστήριξη και συμμετοχή όλου του κλάδου του κρασιού, έχει δείξει ότι λειτουργεί και ως κίνητρο για την ποιοτική αναβάθμιση των οίνων που παράγουν οι Έλληνες οινοποιοί ειδικά οι πιο «μικροί», ενώ μια διάκριση είναι για αυτούς εξαιρετικά σημαντική, αφού το κρασί του μπορεί να μπει στο ράφι «φέροντας» περήφανα το σήμα με το μετάλλιο που κέρδισαν στην ετικέτα. Μέσα από τον διαγωνισμό, οινοποιεία από όλη την Ελλάδα «ακούστηκαν» και έγιναν γνωστά, ενώ η επιβράβευση μιας ετικέτας με μετάλλιο χρυσό, ασημένιο ή χάλκινο ή ακόμη και με το «Μεγάλο Χρυσό» δύναται να χρησιμεύσει ως εφαλτήριο για αύξηση, ή ακόμη και εκτόξευση στις πωλήσεις.
Επιπλέον, το αυτοκόλλητο του διαγωνισμού με τον Λευκό Πύργο και το όνομα της Θεσσαλονίκης ταξιδεύει μαζί με τα κρασιά στο εξωτερικό κάνοντας ευρύτερα γνωστό τον διαγωνισμό.
Πηγή: www.ypaithros.gr