9 Μαρτίου 2025
Οικονομία

Θεσσαλονίκη: Πόσο αυξήθηκαν οι τιμές των εμπορικών και οικιστικών ακινήτων λόγω του Μετρό

Σημαντικές αυξήσεις στις τιμές των ακινήτων, που σε ορισμένες περιπτώσεις αγγίζουν το 60%, έχουν καταγραφεί στις περιοχές που βρίσκονται σε κοντινή απόσταση από τους σταθμούς του μετρό στη Θεσσαλονίκη. Τα ευρήματα αυτά προκύπτουν από τη μελέτη της Cerved Property Services, η οποία παρουσιάστηκε στο πρόσφατο συνέδριο του Συλλόγου Εκτιμητών Ελλάδος (Σ.ΕΚ.Ε).

Στον τομέα των επαγγελματικών ακινήτων, η σημαντικότερη αύξηση αφορά τις τιμές των γραφείων που βρίσκονται πλησίον των σταθμών, ενώ αντίθετα, οι τιμές των καταστημάτων διατηρούν σταθερή ανοδική πορεία στις εμπορικές ζώνες της Θεσσαλονίκης, χωρίς ωστόσο να εμφανίζουν ιδιαίτερες διαφοροποιήσεις κοντά στις στάσεις του μετρό. Η Γραμμή 1 του Μετρό, η οποία εκτείνεται σε μήκος 9,6 χιλιομέτρων και περιλαμβάνει 13 σταθμούς, έχει προσελκύσει έντονο ενδιαφέρον από το επιβατικό κοινό, με την ημερήσια κίνησή της να φθάνει τους 270.000 χρήστες.

Ειδικότερα στον τομέα των γραφείων, η ζήτηση έχει παρουσιάσει συνεχή άνοδο τα τελευταία δύο έτη στον Δήμο Θεσσαλονίκης, με αποτέλεσμα οι μισθωτικές αξίες για χώρους που βρίσκονται σε άμεση γειτνίαση με σταθμούς του μετρό να εμφανίζουν αξιοσημείωτη αύξηση.

Αξιοσημείωτη είναι η μεταβολή των μισθωμάτων στις περιοχές του κέντρου και του Βαρδάρη, όπου τα ακίνητα εντός ακτίνας 350 μέτρων από σταθμούς κατέγραψαν αυξήσεις που κυμαίνονται μεταξύ 40% και 58% κατά την περίοδο 2020-2024. Οι μεγαλύτερες αυξήσεις παρατηρούνται στις οδούς Βασιλέως Ηρακλείου, Ερμού, Ίωνος Δραγούμη και Εγνατία.

Η ανάλυση αυτή καταδεικνύει ότι η λειτουργία του μετρό έχει συμβάλει καταλυτικά στην ανατίμηση των γραφειακών ακινήτων, κυρίως στις περιοχές που βρίσκονται σε άμεση εγγύτητα με τους σταθμούς. Η αναβαθμισμένη προσβασιμότητα έχει ενισχύσει τη ζήτηση για επαγγελματικούς χώρους, καθιστώντας τις εν λόγω τοποθεσίες πιο ελκυστικές για επιχειρήσεις και επενδυτές, γεγονός που έχει οδηγήσει σε ανατίμηση της αξίας των ακινήτων.

Αντίθετα, στην αγορά των καταστημάτων, η επιρροή του μετρό είναι περισσότερο περιορισμένη, καθώς οι αυξήσεις των τιμών επικεντρώνονται σε ακτίνα 250 μέτρων γύρω από τους σταθμούς. Παρά το γεγονός ότι, κατά την έναρξη της λειτουργίας του μετρό, οι ιδιοκτήτες επιχείρησαν να αυξήσουν τις ζητούμενες τιμές έως και 50%, η ανταπόκριση της αγοράς ήταν συγκρατημένη. Ως αποτέλεσμα, σήμερα παρατηρείται αυξημένος αριθμός κενών καταστημάτων κοντά στους σταθμούς Εγνατία, Φλέμινγκ, Ανάληψη και 25ης Μαρτίου. Εξαίρεση αποτελεί η περιοχή γύρω από τον σταθμό Αγίας Σοφίας, όπου η εμπορική δραστηριότητα ήταν ήδη ανεπτυγμένη και πριν τη λειτουργία του μετρό. Αντίστοιχα, βασικές εμπορικές αρτηρίες, όπως η Τσιμισκή και η Μητροπόλεως, που βρίσκονται σε απόσταση άνω των 500 μέτρων από τους σταθμούς, δεν φαίνεται να επηρεάζονται από τη λειτουργία του δικτύου.

Παρόλο που οι τιμές στις συγκεκριμένες εμπορικές ζώνες συνεχίζουν την ανοδική τους πορεία, η αύξηση αυτή δεν συνδέεται άμεσα με την έναρξη λειτουργίας του μετρό.

Αναφορικά με τα οικιστικά ακίνητα, η μελέτη της Cerved αποτυπώνει συνεχή άνοδο των τιμών στη Θεσσαλονίκη από το 2018 έως σήμερα. Στο διάστημα 2020-2024, η συνολική αύξηση της αξίας των κατοικιών εντός του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης ανέρχεται στο 50%, ανεξαρτήτως του αν η εκάστοτε περιοχή εξυπηρετείται από το μετρό. Ωστόσο, στις γειτονιές που βρίσκονται πλησίον των σταθμών, όπως η Παπάφη, ο Ευκλείδης, η Φλέμινγκ, η Ανάληψη και η 25ης Μαρτίου, η αύξηση των τιμών για ακίνητα κατασκευής της δεκαετίας του 1970 και 1980 είναι εντονότερη, φθάνοντας το 60%. Το ποσοστό αυτό υπερβαίνει τον μέσο όρο ανόδου των τιμών στο σύνολο του πολεοδομικού συγκροτήματος.

Εξίσου αξιοσημείωτη είναι η αύξηση που καταγράφεται στον Δήμο Καλαμαριάς, ο οποίος αναμένεται να εξυπηρετηθεί σύντομα από το μετρό. Εκεί, οι τιμές των κατοικιών έχουν αυξηθεί έως και 35% την τελευταία διετία, γεγονός που υποδηλώνει περαιτέρω ενίσχυση της αγοράς με την ολοκλήρωση του έργου. Οι εξελίξεις αυτές επιβεβαιώνουν ότι η αναβάθμιση των συγκοινωνιακών υποδομών επιδρά καταλυτικά στην αγορά ακινήτων, αυξάνοντας τη ζήτηση και κατ’ επέκταση τις αξίες των ακινήτων στις περιοχές που επηρεάζονται άμεσα από το έργο.

 

 

Πηγή: www.newsit.gr

Σχετικές αναρτήσεις

Μεγάλου (Πειραιώς): Στους μετόχους το 50% των κερδών από το 2025 και εφεξής – Στόχος κέρδη 1,3 δισ. το 2028

mera24

Ηλεκτρικό ρεύμα: Ποιοι παράγοντες παίζουν ρόλο για την επιλογή φθηνότερου τιμολογίου

mera24

Τον πρώτο ψηφιακό βοηθό Δημιουργικής Τεχνητής Νοημοσύνης στην τοπική αυτοδιοίκηση παρουσίασε ο Δήμος Μυτιλήνης

mera24
Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας τότε συναινείτε σε αυτό. View more
Accept