Η Άννα Βίσση, η «Ελληνίδα Μαντόνα», όπως έχει αποκληθεί (υπήρξε και θέμα διδακτορικής διατριβής στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης), είναι μία από τις δημοφιλέστερες και εμπορικότερες τραγουδίστριες του ελληνικού χώρου, με πλήθος πλατινένιων και χρυσών δίσκων και πωλήσεις εκατομμυρίων δίσκων. Με ευέλικτη φωνή και πληθωρική σκηνική παρουσία, κινείται με άνεση μεταξύ λαϊκής (έντεχνης και σύγχρονης) και ποπ μουσικής.
Μεγάλες της επιτυχίες τα τραγούδια: «Δώδεκα», «Μεθυσμένη Πολιτεία», «Όσο έχω φωνή», «Πράγματα», «Αγάπη υπερβολική», «Ψυχεδέλεια», «Τα Μαθητικά Χρόνια», «Τραίνο», «Στην Πυρά», «Ατμόσφαιρα Ηλεκτρισμένη» , «Γκάζι» κ.ά. Στη μακροχρόνια καριέρα της έχει συνεργαστεί δισκογραφικά και συναυλιακά με καλλιτέχνες από διαφορετικά μουσικά είδη (Γιώργος Νταλάρας, Χάρις Αλεξίου, Βασίλης Παπακωνσταντίνου, Μανώλης Μητσιάς, Γιώργος Ζαμπέτας, Σταμάτης Κόκκοτας, Πασχάλης, Γιάννης Πάριος, Λίτσα Διαμάντη, Ρίτα Σακελλαρίου, Βίκυ Μοσχολιού, Μιχάλης Μενιδιάτης, Λευτέρης Πανταζής, Κατερίνα Κούκα, Σάκης Ρουβάς, Αντώνης Ρέμος, Καίτη Γαρμπή, Goin’ Through, Δημήτρης Κοργιαλάς, Δέσποινα Ολυμπίου, Μπλε, Μαριώ, Μαίρη Λίντα).
Κυπριακής καταγωγής, η Άννα Βίσση γεννήθηκε στις 20 Δεκεμβρίου 1957 στο χωριό Πύλα της επαρχίας Λάρνακας και από τα παιδικά της χρόνια πήρε μαθήματα πιάνου και χορού. Σε ηλικία 10 ετών πήρε το πρώτο βραβείο σε μουσικό διαγωνισμό στην Κύπρο και αργότερα περιόδευσε με τη μεγαλύτερη αδελφή της Λία ως «Αδελφές Βίσση», κερδίζοντας τις εντυπώσεις. Το 1970 έρχεται άλλη μία πρωτιά σε μουσικό διαγωνισμό στην Κύπρο και τρία χρόνια αργότερα μετακομίζει με την οικογένειά της στην Αθήνα, όπου υπογράφει το πρώτο της συμβόλαιο με τη Minos.
Εναρξη καριέρας με τραγούδια του Μίκη και του Κουγιουμτζή
Αμέσως ξεκινά την επαγγελματική της καριέρα, ερμηνεύοντας τραγούδια μεγάλων ονομάτων του ελληνικού τραγουδιού, όπως του Μίκη Θεοδωράκη, του Σταύρου Κουγιουμτζή («Σ’ αγαπώ», «Στα χρόνια της υπομονής)» και του Γιώργου Χατζηνάσιου. Παράλληλα με τις σπουδές της στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, εμφανίζεται σε μπουάτ της Πλάκας. Με την πάροδο του χρόνου και όσο η φήμη της αυξανόταν πέρασε στις μεγάλες πίστες της παραλιακής. Μία από τις πρώτες συνεργασίες της ήταν με τον Γιώργο Νταλάρα και τη Χαρούλα Αλεξίου.
Το 1977 κερδίζει την πρώτη θέση στο Φεστιβάλ Τραγουδιού της Θεσσαλονίκης με το τραγούδι του Δώρου Γεωργιάδη «Ας κάνουμε απόψε μια αρχή», που ήταν και ο τίτλος της πρώτης της δισκογραφικής δουλειάς, στην οποία συνεργάστηκε με συνθέτες, όπως ο Γιάννης Σπανός και ο Αντώνης Βαρδής. Το 1979 κυκλοφορεί το δεύτερο άλμπουμ της με τίτλο «Κίτρινο Γαλάζιο», το οποίο γίνεται πλατινένιο. Το 1980 εκπροσωπεί την Ελλάδα στο Διαγωνισμό Τραγουδιού της Γιουροβίζιον, όπου κατέλαβε τη 13η θέση με το τραγούδι του Τζικ Νακασιάν και Ρόνης Σοφού «Ωτοστόπ». Το 1982 εκπροσώπησε την Κύπρο στη Γιουροβίζιον με ένα δικό της τραγούδι, το «Μόνο η Αγάπη», καταλαμβάνοντας την 5η θέση.
Η καλλιτεχνική συνεργασία της με τον τραγουδοποιό Νίκο Καρβέλα θα εξελιχθεί σε φλογερό ειδύλλιο και οι δυο τους θα ανέβουν τα σκαλιά της εκκλησίας τον Μάιο του 1983. Το ζευγάρι θα αποκτήσει ένα κορίτσι, τη Σοφία Καρβέλα και θα χωρίσει το 1992, αλλά θα συνεχίσει να συνεργάζεται καλλιτεχνικά.
Θεατρικό ντεμπούτο με “Δαίμονες”
Το 1991 είναι η χρονιά του θεατρικού της ντεμπούτου. Πρωταγωνιστεί στο μιούζικαλ του Νίκου Καρβέλα «Δαίμονες», που σκηνοθέτησε ο Ρότζερ Γουίλιαμς. Δύο χρόνια αργότερα πρωταγωνιστεί στην όπερα του Σταύρου Σιδερά «Ωδή στους Θεούς», που ανέβηκε στην Κύπρο. Το 1999 γυρίζει όλο τον κόσμο, δίνοντας συναυλίες σε Ευρώπη, Αμερική και Αφρική. Το 2001 δίνει συναυλία στο Βουκουρέστι, συνεργαζόμενη με τον Εμίρ Κουστουρίτσα και τον επόμενο χρόνο συμμετέχει στη μουσικοθεατρική παράσταση του Νίκου Καρβέλα «Μάλα: Η μουσική του Ανέμου» σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα.
Το 2004, η Άννα Βίσση συμμετέχει στις εορταστικές εκδηλώσεις για την είσοδο της Κύπρου στην Ευρωπαϊκή Ένωση και συντάσσεται με το «Όχι» στο δημοψήφισμα της ελληνοκυπριακής πλευράς στο Σχέδιο Ανάν για τη λύση του Κυπριακού. Την ίδια χρονιά συμμετέχει στην τελετή λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας.
Πηγή: www.sansimera.gr