22 Δεκεμβρίου 2024
ΑΓΡΟΤΙΚΑ/ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΑ

«Beetina»: Το πρώτο μέλι με χαρακτηρισμό ΠΟΠ ταξιδεύει σε Ελλάδα και εξωτερικό

Τριγυρνούν ανάμεσα στα δάση μαύρης ελάτης του Μαινάλου και έχουν την ικανότητα να μαγεύουν όποιον έρχεται σε επαφή μαζί τους, αφήνοντας μέσα του ένα «μικρόβιο», που περνάει από γενιά σε γενιά. Έτσι, ακριβώς και τη δεκαετία του ’70, ο Νικόλαος Μαραγκός βρήκε πάνω σ’ ένα δέντρο ένα μικρό σμήνος μελισσών και αρχίζει να το παρατηρεί. Ένιωσε μια περίεργη έλξη για τον τρόπο που ζουν τα μελίσσια και μαγεμένος απ’ αυτό, ξεκίνησε δειλά – δειλά να φτιάχνει τα δικά του στη Μυγδαλιά Αρκαδίας, ένα χωριό στην ευρύτερη περιοχή της Βυτίνας. Το «μικρόβιο» της μελισσοκομίας είχε μπει για τα καλά μέσα του, τόσο που ώθησε τα άλλα τρία αδέρφια του να ασχοληθούν επαγγελματικά με αυτήν.

Χρόνια αργότερα, η αγάπη του Νίκου Μαραγκού για τις μέλισσες πέρασε και στα τέσσερα παιδιά του, τα οποία έχοντας μεγαλώσει δίπλα στις μέλισσες έμαθαν να τις σέβονται και να τις φροντίζουν. Ο Γιώργος, ο Μηνάς, ο Νίκος και η Θεοδώρα συνεχίζουν, με οδηγό τον πατέρα τους, τη μελισσοκομική δραστηριότητα της μονάδας παραγωγής τους, με βιολογική πιστοποίηση και ISO 22000, δημιουργώντας το 2015 την επωνυμία «Beetina», μέσω της οποίας τα μελισσοκομικά τους προϊόντα ταξιδεύουν σε Ελλάδα και εξωτερικό.

«Στόχος μας είναι να συνεχίσουμε να παράγουμε ποιοτικό μέλι, όπως μας έμαθαν οι γονείς μας, και να μπορέσουμε να το φέρουμε σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο καταναλωτικό κοινό», αναφέρει στην «ΥΧ» ο Γιώργος Μαραγκός

Διάκριση-ορόσημο

Το 1994 ήταν μια χρονιά ορόσημο τόσο για την οικογένεια Μαραγκού όσο και για την ελληνική μελισσοκομία, καθώς το μέλι Ελάτης Μαινάλου Βανίλια έγινε το πρώτο ελληνικό μέλι με προστατευόμενη ονομασία προέλευσης. Όπως αναφέρει στην «ΥΧ» ο Γιώργος Μαραγκός, «ο πατέρας μας, Νικόλαος Μαραγκός, με τα άλλα τρία αδέρφια του ξεκίνησαν γρήγορα να δραστηριοποιούνται επαγγελματικά στη μελισσοκομία, όπου ανακάλυψαν έναν πραγματικό θησαυρό εκεί στην περιοχή, ο οποίος είναι το μέλι Ελάτης Μαινάλου Βανίλια, και κατάλαβαν ότι έπρεπε να κάνουν κάτι ώστε το μέλι αυτό να γίνει γνωστό και να μπορέσουν να το γευτούν όσοι περισσότεροι γίνεται. Το 1994 συνέταξαν τον φάκελο και τον κατέθεσαν έτσι ώστε το συγκεκριμένο μέλι να πάρει τον χαρακτηρισμό ΠΟΠ». Όπως εξηγεί ο Γιώργος, «ο χαρακτηρισμός αυτός έδωσε ώθηση στο μέλι, καθώς είναι ιδιαίτερο και παχύρευστο, με πολύ διαφορετική όψη και γεύση από τα κοινά μέλια. Επίσης, το 1996, το μέλι κέρδισε το χρυσό βραβείο στην έκθεση sial στο Παρίσι. Έχοντας, πλέον, εκείνη την εποχή μεγάλες παραγωγές, ο πατέρας μας με και τα αδέλφια του αποφάσισαν να φτιάξουν μία καθετοποιημένη μονάδα και κατάφεραν να συνεργαστούν με τη μεγαλύτερη τότε αλυσίδα σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα, τη Βερόπουλος. Η συνεργασία τους κράτησε μέχρι το 2014, όταν και σταμάτησε τη λειτουργία της η συγκεκριμένη αλυσίδα».

Η συμβολή της νέας γενιάς

Το 2015 και αφού ήδη είχε μπει επαγγελματικά η επόμενη γενιά της οικογένειας στη μελισσοκομική επιχείρηση, προχώρησαν στη δημιουργία του brand «Beetina», το όποιο, όπως εξηγεί ο Γιώργος, είναι ένα λογοπαίγνιο που προέρχεται από τη μέλισσα (σ.σ. «bee» στα αγγλικά) και τον τόπο στον όποιο δραστηριοποιούνται, τη Βυτίνα.

«Ασχολούμαστε επαγγελματικά και τα τέσσερα αδέρφια με την εμπειρία και την καθοδήγηση του πατέρα μας και προσπαθούμε να δώσουμε μία πιο φρέσκια ματιά στη δουλειά μας. Γεννηθήκαμε μέσα στα μελίσσια και μάθαμε να τα αγαπάμε και να τα υπηρετούμε», σημειώνει.

Συνεργασία με αλυσίδα σούπερ μάρκετ

Με την ενασχόληση όλης της οικογένειας πλέον, και θέλοντας να αναδείξουν τα προϊόντα που διαθέτουν, αποφάσισαν ότι πρέπει να κάνουν κάτι για να φτάσουν σε όσο το δυνατό μεγαλύτερο καταναλωτικό κοινό. Με πολλή δουλειά και έχοντας την εμπειρία από τη συνεργασία τους με την αλυσίδα Βερόπουλος, προσέγγισαν την αλυσίδα σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης, με την οποία συνεργάζονται από τις αρχές του 2024.

«Ξεκινήσαμε τη συνεργασία μας με τη συγκεκριμένη αλυσίδα στις αρχές του 2024 για χονδρική πώληση στα καταστήματα The Mart και από τον Σεπτέμβριο μπήκαμε και στα ράφια του σούπερ μάρκετ. Το προϊόν που μπορεί να βρει ο καταναλωτής στα καταστήματα Σκλαβενίτης είναι το μέλι “Ορεινές Πλαγιές”, το οποίο αποτελείται κατά κύριο λόγο από μέλι ελάτης πεύκου και μέλι βελανιδιάς. Επίσης, το όνομά του αντιπροσωπεύει τις μελιτοφορίες, στις οποίες πηγαίνουμε τα μελίσσια μας, που κατά κύριο λόγο είναι σε ορεινά σημεία», αναφέρει ο ίδιος.

Και προσθέτει: «Ο στόχος μας με την κίνηση αυτή είναι να φτάσει ένα 100% ελληνικό μέλι στον καταναλωτή απευθείας από τον παραγωγό, έτσι ώστε να ξέρει την ποιότητα και από που προέρχεται». Η οικογένεια, ταυτόχρονα με τη συνεργασία αυτή, υλοποίησε και ένα άλλο σχέδιο για την εξέλιξη των εγκαταστάσεών της, δημιουργώντας έναν νέο χώρο στους ήδη υπάρχοντες, με καινούργια μηχανήματα. «Οπότε δουλεύουμε αυτόνομα, παράγοντας, τυποποιώντας και προωθώντας το προϊόν», τονίζει ο Γιώργος.

Προώθηση προϊόντων σε Ελλάδα και εξωτερικό

Τα αδέρφια Μαραγκού, εκτός από το μέλι, παράγουν γύρη, βασιλικό πολτό και πρόπολη και συνεργάζονται με καταστήματα λιανικής σε όλη την Ελλάδα. Επίσης, τα τελευταία δύο χρόνια έχουν ξεκινήσει τις εξαγωγές με αργά και σταθερά βήματα. Όπως αναφέρει ο Γιώργος, «ετοιμαζόμαστε να μπούμε και σε άλλα ράφια σούπερ μάρκετ αλλά και να αυξήσουμε τις συνεργασίες μας στο εξωτερικό τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Αμερική».

Για να πετύχουν τα παραπάνω, δεν σταματούν να επενδύουν στη δουλειά τους. Όπως εξηγεί ο Γιώργος, «κάθε χρόνο προσπαθούμε να βελτιώσουμε το κομμάτι της παραγωγής, επενδύοντας σε μεγάλα φορτηγά για μεγαλύτερες μετακινήσεις, καλύτερα μηχανήματα για εξαγωγή του μελιού, αλλά και για τη διάθεση του προϊόντος. Όσον αφορά τα επόμενα βήματά μας, στόχος μας είναι να συνεχίσουμε να παράγουμε ποιοτικό μέλι, όπως μας έμαθαν οι γονείς μας, και να μπορέσουμε να το φέρουμε σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο καταναλωτικό κοινό, πρώτα στην Ελλάδα και έπειτα στο εξωτερικό».

Πηγή: www.ypaithros.gr

Σχετικές αναρτήσεις

ΔΑΟΚ ΠΚΜ: Aπό τη Δευτέρα 9/12 επιτρέπεται η αλιεία ερυθρού τόννου

mera24

Ξεκίνησε η καταβολή αποζημιώσεων για πανώλη και ευλογιά -Από σήμερα καμία ενεργή ζώνη προστασίας κι επιτήρησης για την πανώλη – iFarsala

mera24

Γιατί είναι προσοδοφόρα η καλλιέργεια της Κινόα στην Ελλάδα – iFarsala

mera24
Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας τότε συναινείτε σε αυτό. View more
Accept