9 Ιανουαρίου 2025
Auto-Moto

«Μπλακάουτ» οι πωλήσεις ηλεκτρικών στη Γερμανία – AutoGreekNews

Μια φορά κι έναν καιρό, η Γερμανία πρωτοστατούσε υπέρ των ηλεκτρικών. Οι επιδοτήσεις ήταν από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη, οδηγώντας σε διαρκώς αυξανόμενες πωλήσεις, σχεδόν όλοι οι κατασκευαστές δήλωναν ότι θα βγάζουν μόνο EV… Ο τροχός, όμως, έχει γυρίσει για τα καλά. Ή καλύτερα, επιστρέφει εκεί που ήταν: στα θερμικά μοτέρ.

Τα στοιχεία πωλήσεων του 2024 τα λένε όλα για τη γερμανική αγορά, η οποία είδε τη ζήτηση για ηλεκτρικά να μειώνεται πάνω από 27% σε σχέση με το 2023. Συνολικά 380.609 EV ταξινομήθηκαν πέρσι στη Γερμανία, την ώρα που τα υβριδικά κόντεψαν να ακουμπήσουν το 1 εκατομμύριο. Κοντά στις 950.000 μονάδες (947.398) κατέγραψαν τα full hybrid αυτοκίνητα, βλέποντας τα ποσοστά τους να βελτιώνονται κατά 12,6%. Επί του συνόλου αγοράς τώρα, ουδεμία σύγκριση: 33,6% μερίδιο τα υβριδικά, με το ζόρι 13,5% τα ηλεκτρικά. Αύξηση σημείωσαν και τα plug-in hybrid (+9,2%), αλλά οι αριθμοί τους απέχουν από τους έτερους τύπους εξηλεκτρισμένων οχημάτων (191.905 μονάδες, 6,8% μερίδιο αγοράς).

Αδιαμφισβήτητος ηγέτης της μεγαλύτερης αγοράς αυτοκινήτου στην Ευρώπη; Ο παλιός, καλός και πατροπαράδοτος βενζινοκινητήρας! Πέρσι πουλήθηκαν 991.948 αυτοκίνητα με αυτό το είδος μοτέρ (περιλαμβανομένων των mild hybrid, που ούτως ή άλλως τείνουν να γίνουν αυτονόητοι συνοδοί των Μ.Ε.Κ.), αντιπροσωπεύοντας το 35,2% των συνολικών ταξινομήσεων και σημειώνοντας αύξηση 1,4% σε σχέση με το ’23. Αντίθετα, ανεπαίσθητη μείωση κατέγραψαν οι ντίζελ προτάσεις από χρονιά σε χρονιά (-0,7%), με τις 483.261 μονάδες να αποσπούν το 17,2% της αγοράς. Βλέπουμε, δηλαδή, ότι τα ηλεκτρικά κατάφεραν να ξεπεράσουν μόνο τα PHEV, μένοντας σχετικά κοντά στα ντίζελ και κοιτώντας «με το κυάλι» τη βενζίνη (κανονική και υβριδική).

Ο κύριος λόγος για την κατάρρευση στις πωλήσεις ηλεκτρικών, εντοπίζεται στην αμφιλεγόμενη απόφαση της κυβέρνησης να σταματήσει τις επιδοτήσεις στα τέλη του2023. Μέχρι τότε η αγορά ηλεκτρικού επιδοτούνταν μέχρι 4.500 ευρώ στον καταναλωτή, ενώ άλλες 2.500 ευρώ λάμβανε ο κατασκευαστής. Ο υπουργός Μεταφορών Volker Wissing ήθελε να δει την αγορά των ηλεκτρικών ηλεκτρικών οχημάτων να στέκεται στα πόδια της χωρίς κυβερνητική βοήθεια, αλλά τα πράγματα μόνο έτσι δεν εξελίχθηκαν.

Πηγή: autogreeknews.gr

Σχετικές αναρτήσεις

Με ταχείς ρυθμούς προχώρησε παγκοσμίως η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση το 2024

mera24

Ποια η σχέση του Yugo με τη VW; – AutoGreekNews

mera24

Η Mercedes αποχαιρετά τον Λούις Χάμιλτον – Το συγκινητικό βίντεο για τα 12 χρόνια κοινής πορείας

mera24
Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας τότε συναινείτε σε αυτό. View more
Accept