Στα τέλη του καλοκαιριού η Kia παρουσίασε ένα νέο μεσαίο σεντάν, που όμοιό του δεν βρίσκουμε όχι μόνο στην κατηγορία, αλλά ενδεχομένως σε όλη την κλίμακα των τετράθυρων. Τώρα ήρθε ώρα να ξεκινήσει την εμπορική του πορεία. Το K4 έρχεται να διαδεχθεί το αναλογικά συντηρητικό Forte, κάνοντας πολλαπλά άλματα στη σχεδίαση και τον τρόπο που προσδιορίζεται στο segment ο Κορεάτης κατασκευαστής, διατηρώντας παράλληλα αναλλοίωτα τα γνωρίσματα -όπως η εγγύηση και η τιμή– που τον κάνουν να ξεχωρίζει.
Στο εμπρός μέρος τα πάντα σταματούν, βλέποντας το επιθετικό «μούτρο». Εκεί όπου συναντάμε εντελώς διαφορετική προσέγγιση, με δυο μεγάλα φωτιστικά σώματα που θυμίζουν σφεντόνα (διαγώνιο «Y», να το θέσουμε πιο «επιστημονικά») να κυριαρχούν, μια χρωμιωμένη λωρίδα να τα ενώνει, το νέο σήμα της εταιρίας από πάνω και τον αιχμηρό προφυλακτήρα. Στο προφίλ βρίσκουμε 18άρες ζάντες, ωστόσο εκεί που δεν ξεκολλάει το μάτι είναι στις πίσω πόρτες και φτερά. Πέρα από τις κρυφές χειρολαβές, το μοτίβο με τις εντονότατες ακμές και το σχεδόν κάθετο «κόψιμο» του τρίτου κρυστάλλου, μαζί με την δυνατή κλίση της οροφής, συνθέτουν ένα από τα πιο ιδιαίτερα σχήματα σε τρεις όγκους (δυομισή βασικά, καθότι liftback). Τη ρηξικέλευθη εικόνα έρχονται να συμπληρώσουν τα εντυπωσιακά φανάρια πίσω, που -όπως και τα μπροστά- αντλούν έμπνευση από το EV9.
Το μήκος των 4.709 χλστ. και το πλάτος των 1.849 χλστ. κατατάσσουν το K4 ως το μεγαλύτερο αυτοκίνητο της κατηγορίας, κάτι που εγγυάται πλουσιοπάροχη ευρυχωρία στα ενδότερα. Η καμπίνα των επιβατών χαρακτηρίζεται από την ενιαία διάταξη των οθονών, στην κορυφή του ταμπλό, καθώς επίσης από το νέο τιμόνι. Flat πάνω και κάτω, με το σήμα της Kia όχι στο κέντρο, αλλά αριστερά και σε μικρότερο μέγεθος από ό,τι έχουμε συνηθίσει. Πλούσια και η παρουσία συστημάτων ασφαλείας, μεταξύ των οποίων το Evasive Steering Assist που «δείχνει» στον οδηγό πού να στρίψει το τιμόνι, σε περίπτωση επικείμενης σύγκρουσης.
Στα μηχανικά μέρη τώρα, δυο κινητήρες και ισάριθμα κιβώτια αναλαμβάνουν τα της κίνησης. Η βασική έκδοση έχει έναν ατμοσφαιρικό 147 ίππων και 179 Nm, που συνεργάζεται με κιβώτιο διαρκώς μεταβαλλόμενης σχέσης (Intelligently Variable Transmission το λέει η Kia). Η κορυφαία αποκτά έναν 1.600άρη τούρμπο 190 ίππων και 265 Nm, σε συνέργεια με 8άρι αυτόματο κιβώτιο. Αμφότερες αποκλειστικά μπροστοκίνητες και δίχως την επιλογή μηχανικής μετάδοσης, ούτε προαιρετικά. Αυτό που είναι στάνταρ, αντίθετα, είναι η απίστευτη (προαιρετική και με έξτρα χρέωση, ωστόσο) εγγύηση της Kia, η οποία ξεπερνά ακόμα και την εξαιρετική 7ετή στα μέρη μας: 10 χρόνια στην Αμερική ή 100.000 μίλια (160.934 χλμ.)!
Πέρα από την τρομερή εγγύηση, το νέο K4 πλαισιώνεται κι από έναν τιμοκατάλογο-πρόκληση. Η βασική έκδοση κοστίζει μόνο 21.990 δολάρια, δηλαδή μια ιδέα πάνω από τις 20.000 ευρώ (20.959)! Για το τουρμπάτο και τα 190 άλογά του είναι μονόδρομος η αντίστοιχη GT-Line έκδοση (GT-Line Turbo), αλλά και πάλι η τιμή σε πάει γραμμή στην αντιπροσωπεία: 28.090 δολάρια, ή 26.675 ευρώ, για υπερσύγχρονη «κούρσα» 4,7 μέτρων, με σχεδόν 200 άλογα και 10 χρόνια εγγύηση!
Πηγή: autogreeknews.gr