Brembo και Michelin ανακοίνωσαν επίσημα την έναρξη της συνεργασίας τους, γύρω από την εξέλιξη ενός λογισμικού που θα χρησιμοποιεί AI (τεχνητή νοημοσύνη) για την επικοινωνία μεταξύ φρένων και ελαστικών, αλλά και αυτών των δύο με το ίδιο το αυτοκίνητο.
Το σκεπτικό πίσω από την επαναστατική τεχνολογία έχει να κάνει με τη βέλτιστη χρήση του συστήματος πέδησης, λαμβάνοντας υπόψη το φορτίο, τη φθορά και την πρόσφυση των ελαστικών σε πραγματικό χρόνο. Χρησιμοποιώντας έναν συνδυασμό αισθητήρων και επεξεργασίας υπολογιστή, το υπό εξέλιξη σύστημα αναλύει κάθε στιγμή το επίπεδο λειτουργίας κάθε ελαστικού ξεχωριστά και στέλνει τις κατάλληλες οδηγίες στην ECU των φρένων, η οποία με τη σειρά της γνωρίζει πώς και πόση δύναμη να εφαρμόζει στην κάθε δισκόπλακα. Μια αλληλουχία κινήσεων που σκοπό έχει να εξασφαλίζει την καλύτερη δυνατή λειτουργία των φρένων, μειώνοντας την έντονη παρέμβαση του ABS και των λοιπών συστημάτων ADAS.
Μάλιστα, και αυτό είναι το πλέον καινοτόμο γύρω από την τεχνολογία Senfify (όπως την ονομάζει η Brembo), τα ηλεκτρονικά μπορούν να δράσουν όχι μόνο κατασταλτικά, αλλά και προληπτικά. Μέσω της τεχνητής νοημοσύνης, το αυτοκίνητο είναι σε θέση να γνωρίζει τη φόρμα ελαστικών-φρένων και βάσει άλλων στοιχείων -όπως η ταχύτητα κίνησης, η εξωτερική θερμοκρασία, η πυκνότητα της βροχής, ο βαθμός πατήματος των πεντάλ κλπ- να προετοιμάζει το σύστημα πέδησης αναλόγως συνθηκών. Κατ’ αυτό τον τρόπο, σε ένα φρενάρισμα στο βρεγμένο ας πούμε, το ABS δεν θα μπαίνει πανικόβλητο ώστε να προλάβει το μπλοκάρισμα των τροχών, αλλά το σύστημα πέδησης θα είναι έτοιμο από πριν για να πατήσει όσο χρειάζεται τα φρένα, ακριβώς για να μην ενεργοποιήσει (ή να ελαχιστοποιήσει την ενεργοποίηση) το ABS. Κάτι που αυτόματα, θα μειώσει τις αποστάσεις ακινητοποίησης.
«Η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι ενσωματωμένη σε κάθε φάση της διαδικασίας ανάπτυξης του Sensify. Αυτή η συνεχής εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης είναι ζωτικής σημασίας για τη βελτιστοποίηση και την τελειοποίηση των αλγορίθμων, που διέπουν τη συμπεριφορά του Sensify. Αξιοποιώντας το AI σε κάθε στάδιο, από την αρχική σχεδίαση έως την τελική ανάπτυξη, διασφαλίζουμε ότι οι αλγόριθμοι είναι όχι μόνο αποτελεσματικοί αλλά και προσαρμοστικοί σε διάφορα σενάρια, ενισχύοντας τη συνολική απόδοση και αξιοπιστία του Sensify», δήλωσε χαρακτηριστικά εκπρόσωπος της Brembo. Το Sensify δοκιμάζεται από το 2021 σε πειραματικά Tesla Model 3 και Model S, δίχως να αναφέρεται χρονικός ορίζοντας μετάβασης στα αυτοκίνητα παραγωγής.
Πηγή: autogreeknews.gr