Επίσημα η σύσκεψη υπό τον Σταϊκούρα για τα δύο μεγάλα οδικά έργα της Πρέβεζας, την σύνδεση με την Ιόνια Οδό και την αναβάθμιση της παραλιακής, δεν έφερε ουσιαστικά αποτελέσματα αλλά έγινε σε καλό κλίμα..
Ανεπίσημα κι αυτό μένει να επιβεβαιωθεί, αναφέρεται ότι συμφωνήθηκε η Περιφέρεια Ηπείρου να ολοκληρώσει τις μελέτες για την σύνδεση Φιλιππιάδας- Πρέβεζας και το Υπουργείο να αναλάβει την παραλιακή.
Ουδεμία αναφορά στην πηγή χρηματοδότησης που είναι και το μεγάλο ζητούμενο..
Αυτό είναι το ένα σοβαρό θέμα..
Το δεύτερο είναι ότι η ιστορία των μελετών για τους δύο συγκεκριμένους άξονες εξελίσσεται σε μία τεράστια κοροϊδία και σε έναν πολυετή εμπαιγμό για τους κατοίκους της Ηπείρου.
Με ευθύνη του κεντρικού κράτους αλλά και της Περιφέρειας Ηπείρου η οποία έχει εμπλακεί και στα δύο έργα.
Η υπόθεση της οδικής σύνδεσης της Ιόνιας με την Πρέβεζα είναι ευρέως γνωστή αφού κρατά από το 2008. Εννέα μελετητικά γραφεία είχαν συμπράξει για την μελέτη αυτή, που είχε προϋπολογισμό 4,5 εκατομμύρια και το 2022 έδειχνε να οδεύει προς την ολοκλήρωση. Ήταν τότε που η Περιφέρεια ζήτησε να αναλάβει την ολοκλήρωσή της και το Υπουργείο Υποδομών της έδωσε την δυνατότητα. Η Περιφέρεια όμως άφησε στα αζήτητα την μελέτη εκείνη και ξεκίνησε μία δική της με την λογική «κομμάτι- κομμάτι» και με τεχνικούς συμβούλους, χωρίς μέχρι σήμερα να είναι κανένα τμήμα της ώριμο.
Σκοπός ήταν να προχωρήσει σε σειρά αλλαγών ώστε να ρίξει το κόστος του έργου. Επί της ουσίας πήρε όλο το βάρος πάνω της απαλλάσσοντας το Υπουργείο Υποδομών από την στοιχειώδη υποχρέωση ολοκλήρωσης της μελέτης και εξεύρεσης χρηματοδότησης του έργου.
Το Υπουργείο φυσικά βαρύνεται για την πολυετή καθυστέρηση στην ολοκλήρωση της μελέτης αυτής, η οποία είχε απολύτως συγκεκριμένο προϋπολογισμό και κανένα γραφείο δεν θα πληρωνόταν το 10% επί του προϋπολογισμού του έργου, όπως συχνά αναφέρει ο Περιφερειάρχης.
Με τα σημερινά δεδομένα είναι αμφίβολο αν θα καταστεί εφικτή η δημοπράτηση του πρώτου τμήματος από την Καμπή ως την Γέφυρα Καλογήρου μέσα στο επόμενο έτος.
Οι περιπέτειες της παραλιακής..
Μεγάλη είναι η περιπέτεια σε επίπεδο μελέτης και της Εθνικής Πρέβεζας- Ηγουμενίτσας, περιπέτεια που είναι λιγότερο γνωστή και έχει πάλι ως πρωταγωνιστές το Υπουργείο Υποδομών και την Περιφέρεια Ηπείρου.
Το 2007 το Υπουργείο Υποδομών είχε δημοπρατήσει μελέτη για την βελτίωση της παραλιακής. Ποιο ήταν το αποτέλεσμα;
Να διακόψει τη σύμβαση το 2022!!!
Τι μεσολάβησε;
Το 2014 ο ανάδοχος υπέβαλε την μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων η οποία δεν προωθήθηκε για έγκριση καθώς ανέκυψε θέμα λόγω της παράλληλης εκπόνησης μελέτης από την Περιφέρεια Ηπείρου το αντικείμενο της οποίας εμπλεκόταν και στο συγκεκριμένη!!
Το 2016 η Περιφέρεια Ηπείρου ενημερώνει το Υπουργείο για την εν εξελίξει μελέτη που εκπονούσε η ίδια και το 2017 η Περιφέρεια Ηπείρου σε συνέχεια συσκέψεων που είχαν γίνει διαβίβασε τεχνική πρόταση για διασύνδεση των δύο μελετών.
Ο ανάδοχος υπέβαλε την τροποποιημένη οριστική μελέτη οδοποιίας με συναρμογή στα προτεινόμενα έργα της Περιφέρειας.
Προκύπτει ανάγκη ανασύνταξης της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, κάτι που μάλλον δεν έγινε και το 2020 οι υπηρεσίες του Υπουργείου εισηγούνται την διακοπή της σύμβασης.
Το καλοκαίρι του 2022 ο τότε υπουργός Κώστας Καραμανλής υπογράφει την διακοπή της σύμβασης με αποτέλεσμα κι αυτή η μελέτη να μην ολοκληρωθεί.
Κάπως έτσι κύλησαν τα χρόνια από το 2007 και μέχρι σήμερα όπου συνεχίζουμε να συζητούμε για τις ίδιες μελέτες.
Αυτές που 18 χρόνια δεν έφτασαν για να ολοκληρωθούν..
Με την Περιφέρεια να συνεχίζει την τακτική «κομμάτι- κομμάτι» και το Υπουργείο να υπόσχεται και πάλι μία μελέτη –για την παραλιακή- που το ίδιο δεν ολοκλήρωσε..
Και μπορεί ως το 2019 να έφταιξαν πολλά, αλλά και με το… επιτελικό κράτος δεν άλλαξε τίποτα!
Πηγή: www.epiruspost.gr