Σε νέα ευρήματα κατέληξαν επιστήμονες του Πανεπιστημίου της Γάνδης που μελέτησαν την τεράστια έκρηξη που ξέσπασε μετά τη φονική σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη πριν από δύο χρόνια, όταν 57 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους.
Συγκεκριμένα, Βέλγοι εμπειρογνώμονες κατέληξαν σε συμπεράσματα όχι μόνο για το είδος των ουσιών που προκάλεσαν την έκρηξη, αλλά και για το βάρος τους, τις διαστάσεις της δεξαμενής που τις μετέφερε, ακόμη και τη θέση του τρένου όπου βρέθηκαν.
Ποιες ήταν οι εύφλεκτες ουσίες
Σύμφωνα με το Πανεπιστήμιο, το βάρος των εύφλεκτων υγρών που εκτιμάται ότι μεταφέρθηκαν από το εμπορευματικό τρένο ήταν μεταξύ 3,5 και 4 τόνων. Οι συγκεκριμένες πληροφορίες θα συμπεριληφθούν στην έκθεση της Αρχής Διερεύνησης Ατυχημάτων, η οποία αναμένεται να παρουσιαστεί στις 27 Φεβρουαρίου 2025.
Η διάρκεια των εκρήξεων μετά τη σύγκρουση ήταν περίπου 8 δευτερόλεπτα, ενώ το «πύρινο μανιτάρι» που προκλήθηκε από την έκρηξη έφτασε σε ύψος 80 μέτρων. Οι εύφλεκτες ουσίες είναι πιθανό να είναι το ξυλόλιο και το τολουόλιο, που χρησιμοποιούνται επίσης για νοθεία καυσίμων.
Το εμπορικό βαγόνι πέρασε από 15 σταθμούς και 40 κάμερες. Στη δικογραφία περιλαμβάνεται ένα μόνο βίντεο, με κάποια κενά, και καταγράφεται με αιχμηρές λεπτομέρειες 26 λεπτά πριν από την μοιραία σύγκρουση στην περιοχή της Λεπτοκαρυάς.
Που βρισκόταν το βαγόνι
Το πιθανό παράνομο φορτίο εκτιμάται από τους τεχνικούς συμβούλους ότι βρισκόταν στα τρία πρώτα βαγόνια ανοιχτού τύπου πίσω από τη δεύτερη μηχανή της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας.
Εν τω μεταξύ, η πρώτη δικαστική απόφαση που επιδίκασε αποζημίωση στους συγγενείς εργάτη τρένου στην τραγωδία στα Τέμπη κατηγόρησε τον ΟΣΕ και την Hellenic Train ότι γνώριζαν τα κενά στην ασφάλεια των σιδηροδρόμων και παρόλα αυτά επέτρεψαν τη λειτουργία των υπηρεσιών.
Ένας χρόνος έρευνας
Εδώ και περίπου ένα χρόνο έχει ανατεθεί σε ομάδα ερευνητών του Τμήματος Δομικής Μηχανικής του Πανεπιστημίου της Γάνδης να αναλύσει την τραγωδία των Τεμπών από εντολή του Ελληνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΜ).
Χρησιμοποιώντας τον εξοπλισμό του ειδικού εργαστηρίου τους, καθώς και το καινοτόμο σύστημα ανάλυσης τεχνητής νοημοσύνης (AI) που έχουν δημιουργήσει, οι Βέλγοι επιστήμονες φέρεται να κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το πρώτο βαγόνι της εμπορικής αμαξοστοιχίας, που ακολουθούσε τους δύο κινητήρες της εμπορικής αμαξοστοιχίας, που μετέφερε φορτίο εύφλεκτων υγρών.
Πηγή: www.cnn.gr