21 Φεβρουαρίου 2025
Οικονομία

Ξεκινά η πρώτη «σκούπα» για αυτοκίνητα χωρίς ασφάλεια, ΚΤΕΟ ή πληρωμένα τέλη κυκλοφορίας – Έως €10.000 το πρόστιμο

Ξεχασμένα αυτοκίνητα, παρατημένα ΙΧ και ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν ανεξέλεγκτα μπαίνουν στο στόχαστρο των ελεγκτικών μηχανισμών, καθώς ξεκινά μαζικό ηλεκτρονικό σαφάρι διασταύρωσης στοιχείων.

Η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων (ΓΓΠΣ) ενεργοποιεί το νέο ψηφιακό σύστημα ελέγχου, το οποίο θα «σαρώσει» τα μητρώα της ΑΑΔΕ και του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, προκειμένου να εντοπίσει χιλιάδες αυτοκίνητα που είτε κυκλοφορούν παράνομα είτε παραμένουν εγγεγραμμένα στα αρχεία, αλλά στην πραγματικότητα είναι αδρανή. Στόχος να κλείσουν τα «παραθυράκια» και να μπει τέλος σε οχήματα που κινούνται στους δρόμους χωρίς ασφάλεια, ΚΤΕΟ ή πληρωμένα τέλη κυκλοφορίας για περισσότερα από επτά χρόνια.

Οι πρώτοι έλεγχοι ξεκινούν άμεσα, με την πρώτη διασταύρωση να έχει προγραμματιστεί έως τις 10 Μαρτίου, ενώ οι ηλεκτρονικές «σκούπες» θα επαναλαμβάνονται κάθε μήνα. Οι ελεγκτικοί μηχανισμοί θα έχουν πλήρη εικόνα για την κυκλοφοριακή και ιδιοκτησιακή κατάσταση κάθε οχήματος, με στοιχεία που αφορούν τις πινακίδες, τον αριθμό πλαισίου, τον τύπο και τη χρήση του, το ιστορικό πληρωμής των τελών, τα δεδομένα του ΚΤΕΟ και την τυχόν δήλωση ακινησίας.

Παράλληλα, μια νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα θα καταγράφει ποιοι ιδιοκτήτες έχουν ακινητοποιήσει οχήματα χωρίς να το δηλώσουν, ποιοι χρωστούν τέλη κυκλοφορίας, αλλά και ποια οχήματα έχουν «εξαφανιστεί» από το σύστημα μέσω εικονικών εξαγωγών.

Βάσει νέας υπουργικής απόφασης, η πρώτη διαβίβαση δεδομένων έχει προγραμματιστεί έως τις 10 Μαρτίου, ενώ οι μεταβολές θα αποστέλλονται τουλάχιστον μία φορά τον μήνα.

Στα στοιχεία που θα περιληφθούν περιλαμβάνονται:

  • • Αριθμός κυκλοφορίας οχήματος
  • • Αριθμός πλαισίου οχήματος
  • • Κωδικός είδους οχήματος
  • • Κωδικός εργοστασίου
  • • Κωδικός τύπου οχήματος
  • • Ημερομηνία χορήγησης πρώτης άδειας κυκλοφορίας διεθνώς
  • • Ημερομηνία χορήγησης πρώτης άδειας κυκλοφορίας στην Ελλάδα
  • • Ημερομηνία χορήγησης άδειας κυκλοφορίας
  • • Ημερομηνία τελευταίας μεταβολής στην άδεια κυκλοφορίας
  • • Ένδειξη νέου ή μεταχειρισμένου οχήματος
  • • Ένδειξη κυριότητας οχήματος
  • • Χρήση οχήματος (ΙΧ, ΔΧ, αγοραίο)
  • • Αριθμός ιδιοκτητών
  • • Στοιχεία ιδιοκτήτη (ΑΦΜ, ονοματεπώνυμο, διεύθυνση κ.λπ.)
  • • Μάρκα οχήματος
  • • Εμπορική ονομασία οχήματος
  • • Χρώμα
  • • Είδος καυσίμου
  • • Κυλινδρισμός
  • • Ειδικές εκπομπές CO₂
  • • Ισχύς κινητήρα

Στοιχεία από ΚΤΕΟ

  • • Αριθμός δελτίου τεχνικού ελέγχου
  • • Κωδικός είδους τεχνικού ελέγχου
  • • Ένδειξη μη ολοκληρωμένου τεχνικού ελέγχου
  • • Ημερομηνία & ώρα δελτίου τεχνικού ελέγχου
  • • Ημερομηνία επόμενου ελέγχου
  • • Κωδικός τελικού αποτελέσματος ελέγχου
  • • Περιγραφή τελικού αποτελέσματος ελέγχου

Μόλις ολοκληρωθεί η διασταύρωση, η ΓΓΠΣ καταρτίζει τρεις λίστες που περιλαμβάνουν:

  • 1. Οχήματα με στοιχεία προς διόρθωση στα μητρώα οχημάτων
  • 2. Οχήματα που δεν κατέστη δυνατό να ταυτοποιηθούν
  • 3. Αδρανή οχήματα

Όσοι εντοπιστούν να κατέχουν αυτοκίνητα με ελλιπή στοιχεία, χωρίς νόμιμη ταυτότητα ή σε κατάσταση αδρανείας, θα μπουν αυτομάτως σε λίστα και θα ενημερωθούν ηλεκτρονικά. Από εκείνη τη στιγμή, θα έχουν στη διάθεσή τους 20 ημέρες για να δηλώσουν την πραγματική κατάσταση του οχήματος στην Ψηφιακή Πύλη του Δημοσίου ή να το θέσουν επίσημα σε ακινησία. Εάν δεν προχωρήσουν στις απαιτούμενες ενέργειες, το όχημά τους θα «παγώσει» σε όλα τα συστήματα, κάτι που σημαίνει ότι δεν θα μπορούν να το πουλήσουν, να το μεταβιβάσουν ή να το κυκλοφορήσουν.
Ωστόσο, ακόμα κι αν ένα όχημα τεθεί σε προσωρινή αδρανοποίηση, αυτό δεν απαλλάσσει τον ιδιοκτήτη του από τις υποχρεώσεις του απέναντι στο Δημόσιο. Τα τέλη κυκλοφορίας, ο έλεγχος ΚΤΕΟ και η ασφάλιση συνεχίζουν να ισχύουν, καθώς θεωρείται ότι το όχημα εξακολουθεί να ανήκει στον ιδιοκτήτη του, ακόμα κι αν δεν το χρησιμοποιεί.

Για όσους αδιαφορήσουν ή επιχειρήσουν να κινηθούν παράνομα, η νομοθεσία δεν αφήνει κανένα περιθώριο. Αν ένα όχημα που έχει τεθεί σε οριστική αδρανοποίηση ή έχει διαγραφεί εντοπιστεί να κυκλοφορεί στους δρόμους, ο ιδιοκτήτης του θα βρεθεί αντιμέτωπος με πρόστιμο 10.000 ευρώ, ενώ παράλληλα θα πρέπει να καταβάλει και τα αναλογούντα τέλη κυκλοφορίας του έτους εντοπισμού. Αν το όχημα ανήκει σε περισσότερους από έναν ιδιοκτήτες, το πρόστιμο επιμερίζεται σε όλους. Εάν θελήσουν να επαναφέρουν το αυτοκίνητο στην κυκλοφορία, θα πρέπει πρώτα να πληρώσουν παράβολο 150 ευρώ και να εξοφλήσουν όλες τις εκκρεμότητες που το βαραίνουν.

Ο ηλεκτρονικός έλεγχος θα γίνεται σε πραγματικό χρόνο, με τις βάσεις δεδομένων να ενημερώνονται κάθε 15 ημέρες. Το σύστημα δεν θα περιοριστεί μόνο στον έλεγχο των εγχώριων στοιχείων, αλλά θα διασταυρώνει τα δεδομένα και με τις τελωνειακές βάσεις του ICISnet, προκειμένου να εντοπιστούν περιπτώσεις οχημάτων που έχουν δηλωθεί ως εξαγόμενα, ενώ στην πραγματικότητα βρίσκονται ακόμα στη χώρα.

Ειδήσεις σήμερα:

Γιατί ο Τραμπ βάζει στο στόχαστρο τον Ζελένσκι και επιμένει για εκλογές στην Ουκρανία

Έγκλημα στο ψυχιατρικό νοσοκομείο στο Δαφνί – Τρόφιμος σκότωσε με γυαλί μια ασθενή

«Χτενίζουν» την περιοχή που βρέθηκε η σορός του Βασίλη Καλογήρου και αναζητούν στοιχεία που να δείχνουν την διαδρομή του


Πηγή: www.protothema.gr

Σχετικές αναρτήσεις

Τσάπαλος: Συνολική δέσμη παρεμβάσεων για τις τράπεζες θα ανακοινώσει την Κυριακή ο Κυριάκος Μητσοτάκης

mera24

Επίδομα θέρμανσης: Πότε αναμένεται η επόμενη πληρωμή – Το ύψος του ποσού για περιοχές με πολύ χαμηλές θερμοκρασίες

mera24

Wall Street: «Πνοή» αισιοδοξίας για επιλεκτικούς δασμούς από τον Τραμπ – Ράλι για την Nvidia

mera24
Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας τότε συναινείτε σε αυτό. View more
Accept