Μοιραστείτε το:
Στο επίκεντρο των ευρωπαϊκών εξελίξεων γύρω από την ψηφιακή διακυβέρνηση και τη συμμετοχή των πολιτών βρέθηκε ο Δήμος Πρέβεζας, συμμετέχοντας στην 6η συνάντηση εργασίας του προγράμματος CIVITEC – INTERREG EUROPE, η οποία πραγματοποιήθηκε το διήμερο 12 και 13 Μαΐου στο Letterkenny της Κομητείας Donegal στην Ιρλανδία.
Σύμφωνα με όσα ανέφερε σε ανάρτησή του ο δήμαρχος Πρέβεζας Νίκος Γεωργάκος, ο Δήμος συμμετείχε με ισχυρή αντιπροσωπεία, έχοντας στο πλευρό του και τοπικούς φορείς όπως η ΕΤΑΝΑΜ Α.Ε. ΟΤΑ, το Επιμελητήριο Πρέβεζας και η ΛΕΚ, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στη συνεργασία της τοπικής κοινωνίας για την ενίσχυση της ψηφιακής δημοκρατίας.
Οι εργασίες της συνάντησης επικεντρώθηκαν σε ζητήματα που αφορούν την ψυχολογία της ψηφιακής δέσμευσης των πολιτών, την εμπιστοσύνη στις ηλεκτρονικές διαδικασίες, τη χρήση τεχνολογιών GIS, αλλά και τον ρόλο της Τεχνητής Νοημοσύνης στη λειτουργία της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Ο κ. Γεωργάκος συμμετείχε ενεργά στις διαδικασίες, πραγματοποιώντας παρέμβαση στο πάνελ που αφορούσε την ψυχολογία της ψηφιακής συμμετοχής, παρουσιάζοντας καλές πρακτικές που αναδείχθηκαν κατά τη διάρκεια του προγράμματος σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στη Γαλλία και τις ηλεκτρονικές διαβουλεύσεις για έργα υποδομής και κοινοτικούς προϋπολογισμούς, στη Σλοβενία για τη σύνδεση αστικών και αγροτικών περιοχών μέσω ψηφιακών εργαλείων, αλλά και στις καινοτόμες πρακτικές που παρουσιάστηκαν στην Ιρλανδία.
Παράλληλα, χαρακτήρισε την Εσθονία ως παγκόσμιο πρότυπο ψηφιακής διακυβέρνησης, σημειώνοντας ότι το σύστημα ηλεκτρονικής διακυβέρνησης της χώρας αποτελεί πηγή έμπνευσης για όλους τους εταίρους του προγράμματος.
Ξεχωριστή σημασία για τον Δήμο Πρέβεζας έχει και η επόμενη συνάντηση των εννέα ευρωπαίων εταίρων του CIVITEC, η οποία θα πραγματοποιηθεί στην Πρέβεζα στις 27, 28 και 29 Αυγούστου 2026.
Η πόλη θα φιλοξενήσει εκπροσώπους από την Κύπρο, την Ιρλανδία, την Εσθονία, την Ισπανία, τη Γαλλία, τη Σλοβενία, την Ουκρανία και τη Βουλγαρία, στο πλαίσιο μιας διοργάνωσης που θα συνδυαστεί με το “Digital Beach Summit”, μία υπαίθρια εκδήλωση αφιερωμένη στη συμμετοχική ψηφιακή διακυβέρνηση.
Όπως υπογραμμίζει ο δήμαρχος Πρέβεζας, το CIVITEC αποτελεί για τον Δήμο κάτι περισσότερο από ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα, καθώς εκφράζει, όπως σημειώνει, τη στρατηγική επιλογή για μια τοπική αυτοδιοίκηση που αξιοποιεί την τεχνολογία προς όφελος των πολιτών και ενισχύει τη συμμετοχή τους στη λήψη αποφάσεων.
Πηγή: www.prevezatoday.gr