Ρομποτική επέμβαση τηλεχειρουργικής, και μάλιστα σε δηπειρωτικές αποστάσεις, πραγματοποιήθηκε πριν από λίγες ημέρες για πρώτη φορά στην Ελλάδα.
Έλληνας χειρουργός που βρισκόταν στην Κίνα ολοκλήρωσε επέμβαση αφαίρεσης προστάτη σε ασθενή που βρισκόταν στην Αθήνα, περίπου 8.000 μακριά.
Το χειρουργικό ρομπότ έλεγχε μέσω ειδικής οθόνης και χειριστηρίων ο Ευάγγελος Λιάτσικος, καθηγητής Ιατρικής και διευθυντής της Ουρολογικής Κλινικής στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Πάτρας, ο οποίος πραγματοποίησε την επέμβαση ενώ βρισκόταν στην πόλη Γουχάν.
«Κάθεσαι με τη γραβάτα σου σε ένα δωμάτιο που δεν είναι καν χειρουργείο» δήλωσε στο ERT News.
Στο χειρουργείο όπου πραγματοποιήθηκε η ριζική προστατεκτομή βρισκόταν πάντως εξειδικευμένη ομάδα που θα αναλάμβανε τον έλεγχο αν κάτι πήγαινε στραβά στη διαδικασία, για παράδειγμα σεισμός όπως συνέβη τα ξημερώματα της Πέμπτης στη Βενεζουέλα.
Ο ασθενής ««ήταν πλήρως ενήμερος και πολύ ενθουσιασμένος επειδή πρωτοπόρησε» είπε ο κ. Λιάτσικας.
Όπως εξήγησε, για την επέμβαση χρησιμοποιήθηκαν μισθωμένες γραμμές οπτικών ινών που συνδέουν την Κίνα με τη Φρανκφούρτη και τη Φρανκφούρτη με την Αθήνα, οι οποίες προσφέρουν εξαιρετικά υψηλές ταχύτητες και υπερβαίνουν τις δυνατότητες των τηλεπικοινωνιακών δορυφόρων.
«Το πιο συγκλονιστικό ήταν ότι δεν υπήρχε καμία καθυστέρηση, ήταν σαν να ήμουν δίπλα του» είπε ο χειρουργός.
«Η διαδικασία αυτή ξεκίνησε δειλά-δειλά τον τελευταίο χρόνο, αλλά στο μέλλον θα βλέπετεπολύ συχνά. Μέχρι τώρα η τηλεϊατρική ήταν διαγνωστική, τώρα γίνεται θεραπευτική» ανέφερε.
«Η λογική που κατασκευάστηκαν τα ρομποτικά μηχανήματα από τους Αμερικανούς ήταν για να χειρουργεί ο γιατρός σε πεδίο μάχης αλλά αυτό δεν μπορούσε να γίνει λόγω συνδεσιμότητας».
Πλέον, η τεχνολογία μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την αντιμετώπιση σοβαρών περιστατικών σε απομονωμένες περιοχές αλλά και για την εκπαίδευση χειρουργών από απόσταση.
Πηγή: www.in.gr