Σε υποψίες ότι η σοβαρή δολιοφθορά 15 υδροληψιών στο ολοκαίνουργιο αρδευτικό δίκτυο της περιοχής Πέπλου-Κήπων προέρχεται από αγρότη ή αγρότες της περιοχής επικεντρώνεται η διοίκηση του ΤΟΕΒ Φερών-Πέπλου. Όπως είπε ο πρόεδρος του Οργανισμού, Κωνσταντίνος Κατσάνης μιλώντας στο ertnews.gr, το άτομο που προέβη σε αυτήν την ενέργεια, φαίνεται πως έδρασε έχοντας την εσφαλμένη εντύπωση ότι η χρήση του νερού θα του επέφερε υψηλές οικονομικές χρεώσεις. Στη συνέχεια για να ανακατευθύνει τις υποψίες των αρχών, προχώρησε στην καταστροφή ακόμη περισσότερων υδροληψιών (βανών) στο δίκτυο.

Σύμφωνα με τον ΤΟΕΒ Φερών-Πέπλου, οι βανδαλισμοί αυτοί έχουν θέσει εκτός λειτουργίας δεκαπέντε (15) συνολικά υδροληψίες του έργου, το οποίο δεν έχει κλείσει καν έναν χρόνο από την ολοκλήρωσή του. «Η ζημιά προκαλεί τεράστιες απώλειες νερού, με αποτέλεσμα το σύστημα να «χάνει» και τα χωράφια όπου καταστράφηκε η βάνα να πλημμυρίζουν, αφήνοντας αυτή τη στιγμή χωρίς πότισμα περίπου 500 στρέμματα καλλιεργήσιμης γης» τόνισε ο κ. Κατσάνης. Διευκρίνισε δε, πως ο υπολογισμός των χρεώσεων δεν γίνεται ανά κυβικό αλλά με τον τρόπο χρήσης του νερού. Όπως ανέφερε, στο επόμενο διάστημα θα γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες αντικατάστασης των υδροληψιών.
«Αυτό που λέμε σε όλους τους αγρότες , είναι πως ο καθένας είναι υπεύθυνος για τις εγκαταστάσεις που βρίσκονται στο χωράφι του. Ο τομέας μας είναι τεράστιος γεωγραφικά και είναι αδύνατον να γίνεται αστυνόμευση σε ολόκληρη την έκτασή του», υπογράμμισε ο πρόεδρος του ΤΟΕΒ Φερών-Πέπλου.
«Το περιστατικό αυτό προκαλεί έντονο προβληματισμό, ιδιαίτερα σε μια περίοδο κατά την οποία ο Οργανισμός καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια όχι μόνο για τη συντήρηση των υφιστάμενων αρδευτικών υποδομών, αλλά και για την επέκταση και τον εκσυγχρονισμό τους. Τα τελευταία χρόνια έχουν υλοποιηθεί σημαντικές παρεμβάσεις, έχουν εκπονηθεί νέες μελέτες και σύντομα πρόκειται να ξεκινήσουν νέα έργα που θα βελτιώσουν ακόμη περισσότερο τις συνθήκες άρδευσης για όλους τους παραγωγούς.
Τα αρδευτικά δίκτυα αποτελούν κοινή περιουσία και πολύτιμο αναπτυξιακό εργαλείο για τον πρωτογενή τομέα της περιοχής μας. Η προστασία τους είναι ευθύνη όλων μας. Οι υπάλληλοι του Οργανισμού δεν μπορούν να βρίσκονται παντού και κάθε στιγμή. Αυτό που απαιτείται είναι υπευθυνότητα, σεβασμός και συνείδηση απέναντι στις υποδομές που εξυπηρετούν το σύνολο των αγροτών.
Είναι πραγματικά λυπηρό και ντροπιαστικό να καταστρέφονται εγκαταστάσεις που δημιουργήθηκαν για να εξυπηρετούν τους ίδιους τους παραγωγούς και να στηρίζουν την τοπική αγροτική ανάπτυξη.
Και εύλογα τίθεται το ερώτημα: ποιος θα επωμιστεί το κόστος αυτών των ζημιών; Ο Οργανισμός καλείται ήδη να διαχειριστεί περισσότερα από 1.000.000 ευρώ ανείσπρακτων οφειλών. Είναι προφανές ότι κάθε καταστροφή υποδομών επιβαρύνει περαιτέρω την οικονομική του κατάσταση και δυσχεραίνει την υλοποίηση έργων και παρεμβάσεων που έχουν ανάγκη οι παραγωγοί» αναφέρει μεταξύ άλλων, η σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε για το περιστατικό, ο ΤΟΕΒ Φερών-Πέπλου.
Πηγή: ertnews.gr
Πηγή: www.ypaithros.gr