Μπορεί το καλοκαίρι να μπήκε για τα καλά, αλλά στο Δημοτικό Συμβούλιο Ιωαννίνων το κλίμα θυμίζει… εξεταστική περίοδο, με το διαχρονικό θέμα των ανοιχτών σχολικών αυλών να προκαλεί «πονοκέφαλο» και μαραθώνιες συζητήσεις χωρίς να λαμβάνονται αποφάσεις..
Η Πρωτοβουλία πολιτών για ανοιχτές σχολικές αυλές είχε συγκεντρώσει εκατοντάδες υπογραφές οι οποίες κατατέθηκαν στο δήμο και στη βάση αυτή το θέμα τέθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο.
Οι γονείς ζητούν επίμονα να πέσουν τα λουκέτα, προειδοποιώντας μάλιστα ότι το περσινό πιλοτικό πρόγραμμα με τις 9 ανοιχτές αυλές μάλλον μπέρδεψε την κατάσταση, αφού έκλεισαν σχολεία που παραδοσιακά έμεναν ανοιχτά. Η Δημοτική Αρχή προτάσσει την ασφάλεια, την φύλαξη και την καθαριότητα..
Ο εκπρόσωπος της Πρωτοβουλίας, Γιάννης Σταύρου, υπενθύμισε ότι πέρυσι εφαρμόστηκε πιλοτικά πρόγραμμα λειτουργίας εννέα σχολικών αυλών, ωστόσο, όπως ανέφερε, δεν παρουσιάστηκε ποτέ απολογισμός των αποτελεσμάτων του, παρά τα σχετικά αιτήματα που είχαν υποβληθεί προς τη δημοτική αρχή.
«Ζητήσαμε τα αποτελέσματα του πιλοτικού προγράμματος και συνάντηση με τον δήμαρχο, η οποία δεν έγινε ποτέ. Προειδοποιήσαμε ότι το συγκεκριμένο μοντέλο θα χειροτέρευε την κατάσταση, καθώς αυλές που ήταν διαχρονικά ανοιχτές έκλεισαν επειδή δεν εντάχθηκαν στο πρόγραμμα», τόνισε.
Όπως υποστήριξε, τα παιδιά εξακολουθούν να εισέρχονται στους σχολικούς χώρους βρίσκοντας τρόπους πρόσβασης, ενώ υπενθύμισε ότι εννέα σχολικές αυλές έχουν χαρακτηριστεί, μέσω του σχεδίου «Εγκέλαδος», ως χώροι συγκέντρωσης πολιτών σε περίπτωση σεισμού.
«Οι ανοιχτές σχολικές αυλές δεν αυξάνουν τις ζημιές. Η φύλαξη και η επιτήρηση είναι ένα ευρύτερο ζήτημα. Η ανάγκη για ελεύθερους χώρους και παιχνίδι θα γίνεται όλο και μεγαλύτερη», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Από την πλευρά της δημοτικής αρχής, ο αντιδήμαρχος Παιδείας, Στέφανος Σίντος, σημείωσε ότι κατά το προηγούμενο καλοκαίρι λειτούργησαν πιλοτικά εννέα σχολικές αυλές, με τον Δήμο να αναλαμβάνει τόσο την καθαριότητα όσο και τη φύλαξή τους.
«Οι σχολικές αυλές, μετά τη λήξη του σχολικού ωραρίου, ανήκουν στους δήμους. Έχουμε την πρόθεση να ανοίξουμε περισσότερες αυλές τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, αξιοποιώντας και την εμπειρία της προηγούμενης χρονιάς», υπογράμμισε.
Απαντώντας σε ερωτήματα δημοτικών συμβούλων, αναφέρθηκε και στην περίπτωση της Ακαδημίας, σημειώνοντας ότι πρόκειται για χώρο με ιδιαίτερο καθεστώς αφού ο χώρος ανήκει στην Μητρόπολη.
Ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης, Δημήτρης Παπαγεωργίου, άσκησε κριτική στη δημοτική αρχή, υποστηρίζοντας ότι το πιλοτικό πρόγραμμα εφαρμόστηκε χωρίς να υπάρξει αξιολόγηση των αποτελεσμάτων του.
«Οι σχολικές αυλές ήταν ανέκαθεν ανοιχτές και έκλεισαν πέρυσι. Πρέπει να βρεθεί τρόπος ώστε να παραμείνουν όλες ανοιχτές, με ευθύνη του Δήμου για τη φύλαξη και την καθαριότητά τους», ανέφερε.
Στην ανάγκη αποτίμησης της περσινής εμπειρίας στάθηκε και η δημοτική σύμβουλος της παράταξης «Ιωάννινα 2023», Λούλα Βέρμπη.
Όπως σημείωσε, οι σχολικές αυλές αποτελούν τους πιο ασφαλείς χώρους στις γειτονιές και απαιτείται μια σταθερή πολιτική για τη λειτουργία τους, μέσα από ανοιχτή διαβούλευση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.
«Το ζητούμενο δεν είναι απλώς να ανοίξουν οι αυλές, αλλά να διαμορφώσουμε ένα βιώσιμο μοντέλο λειτουργίας, με τη συνεργασία του Δήμου, της εκπαιδευτικής κοινότητας και των πολιτών», υπογράμμισε.
Ο επικεφαλής της παράταξης «Γιάννενα Όμορφη Πόλη», Παντελής Κολόκας, ανέφερε ότι τα κάγκελα των σχολείων υπάρχουν για την προστασία των παιδιών κατά τη διάρκεια της λειτουργίας των σχολείων και όχι για να αποκλείουν την πρόσβαση των πολιτών στους χώρους αυτούς.
«Πρέπει να βρεθεί ο καλύτερος τρόπος λειτουργίας προς όφελος κάθε γειτονιάς. Ένα ατύχημα ή ένας βανδαλισμός μπορεί να συμβεί, όμως δεν μπορεί αυτό να αποτελεί το μοναδικό κριτήριο», ανέφερε.
Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και η επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης, Όλυ Τσουμάνη, η οποία υποστήριξε ότι οι βανδαλισμοί δεν συνδέονται με το άνοιγμα των σχολικών αυλών.
«Τα παιδιά βρίσκονται ήδη μέσα στις αυλές. Δεν έχει καμία λογική το κλείδωμα. Πάρτε την πολιτική ευθύνη να τις ανοίξετε», σημείωσε, εκτιμώντας ότι η πραγματικότητα ξεπερνά τις απαγορεύσεις.
Στη δευτερολογία του, ο Γιάννης Σταύρου επανέλαβε ότι η Πρωτοβουλία διαφωνεί με τη διεύρυνση του περσινού μοντέλου, το οποίο χαρακτήρισε αποτυχημένο.
Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Ιωαννίνων, Θωμάς Μπέγκας, υποστήριξε ότι κανείς στο Δημοτικό Συμβούλιο δεν διαφωνεί με την ανάγκη ύπαρξης ανοιχτών σχολικών αυλών.
«Για να λειτουργήσουν όπως πρέπει, απαιτούνται φύλαξη, καθαριότητα και ασφάλεια. Δεν μπορούμε να ανοίξουμε όλες τις αυλές. Θα καταβάλουμε μεγάλη προσπάθεια ώστε να διευρύνουμε το πρόγραμμα και να εξυπηρετήσουμε περισσότερες γειτονιές», ανέφερε.
«Κατανοούμε την ανάγκη, αλλά ως υπεύθυνη δημοτική αρχή προσπαθούμε να ανοίγουμε περισσότερες αυλές χρόνο με τον χρόνο, εξασφαλίζοντας τις αναγκαίες προϋποθέσεις», πρόσθεσε.
Μετά την ολοκλήρωση της πολύωρης συζήτησης, η πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου γνωστοποίησε ότι το θέμα θα επανέλθει σε επόμενη συνεδρίαση, συνοδευόμενο από εισήγηση της δημοτικής αρχής.
Ωστόσο, ύστερα από αντιδράσεις, τέθηκε προς ψηφοφορία η πρόταση της Πρωτοβουλίας για το άνοιγμα όλων των σχολικών αυλών της πόλης.
Η πρόταση έλαβε τη στήριξη όλων των παρατάξεων της αντιπολίτευσης, όχι όμως και της δημοτικής αρχής, με αποτέλεσμα να καταψηφιστεί.
Έτσι, το ζήτημα παραμένει ανοιχτό, με τη συζήτηση για την πρόσβαση των παιδιών σε ασφαλείς δημόσιους χώρους να αναμένεται να συνεχιστεί το επόμενο διάστημα.
Πηγή: www.epiruspost.gr