27 Ιουνίου 2026
ΑΓΡΟΤΙΚΑ/ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΑ

Aνανέωσαν το «ραντεβού» οι Θεσσαλοί για το επόμενο διάστημα

Με παλμό, αποφασιστικότητα και μαζική συμμετοχή πραγματοποιήθηκαν σε Λάρισα, Καρδίτσα και Βόλο οι συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας που διοργάνωσαν την Τρίτη 24 και την Τετάρτη 25 Ιουνίου οι τοπικές Ομοσπονδίες Αγροτικών Συλλόγων, ανταποκρινόμενες στο πανελλαδικό κάλεσμα της Πανελλαδικής Επιτροπής Μπλόκων.

Στη Λάρισα, δεκάδες τρακτέρ και Ι.Χ. οχήματα πραγματοποίησαν το βράδυ της Τετάρτης μηχανοκίνητη πορεία από τα γύρω χωριά προς το κέντρο της πόλης, παρά τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες. Αντίστοιχα δυναμικές ήταν οι κινητοποιήσεις
σε Καρδίτσα και Βόλο.

Ο πρόεδρος της Ενωτικής Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων Νομού Λάρισας, Ρίζος Μαρούδας, ο πρόεδρος του Αγροτικού Συνεταιρισμού πρώην Δήμου Πλατυκάμπου, Νίκος Ζαχαρούλης, και το μέλος της ΕΟΑΣΝΛ, Γιάννης Κουκούτσης, τόνισαν ότι η κατάσταση για τους ανθρώπους του πρωτογενούς τομέα είναι ιδιαίτερα δύσκολη. Όπως επισήμαναν, οι πληρωμές δεν πραγματοποιούνται ορθά και έγκαιρα, ενώ προειδοποίησαν ότι, εφόσον δεν υπάρξει αλλαγή στάσης από την κυβέρνηση, θα ακολουθήσουν νέες κινητοποιήσεις μέσα στο καλοκαίρι.

Ο κ. Μαρούδας τόνισε ότι «έχουμε απέναντί μας μια κυβέρνηση η οποία δεν ικανοποίησε τα αιτήματά μας, ενώ έχει 12 δισ. πλεόνασμα» και πρόσθεσε: «Φεύγοντας από δω σήμερα, μια υπόσχεση δίνουμε: Ότι θα ξανάρθουμε και εδώ και στις εθνικές οδούς και στις επαρχίες μας, παντού όπου υπάρχει πρόβλημα, μέχρι να ικανοποιηθούν τα δίκαια αιτήματά μας».

Οι ομιλητές αναφέρθηκαν στα οξυμένα προβλήματα του πρωτογενούς τομέα, υπογραμμίζοντας ότι η ακρίβεια και οι καθυστερήσεις στις πληρωμές απειλούν άμεσα τη βιωσιμότητα των αγροτικών εκμεταλλεύσεων. Παράλληλα, άσκησαν έντονη κριτική στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, αλλά και στην ΑΑΔΕ, η οποία έχει αναλάβει τη διαχείριση των σχετικών πληρωμών.

Παρά τις κυβερνητικές εξαγγελίες για καταβολή εκκρεμών ενισχύσεων, επιδοτήσεων, οικολογικών και βιολογικών σχημάτων έως το τέλος του μήνα, οι αγρότες εκφράζουν έντονη δυσπιστία, υποστηρίζοντας ότι μόνο η αγωνιστική πίεση μπορεί να διασφαλίσει την υλοποίηση των δεσμεύσεων.

Παράλληλα, ζήτησαν την άμεση καταβολή όλων των οφειλόμενων ποσών και την αναστολή του συστήματος monitoring, το οποίο, όπως υποστηρίζουν, έχει προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στους ελέγχους και στις πληρωμές, με την ολοκλήρωση των σχετικών διαδικασιών να μπορεί να πραγματοποιηθεί σε μεταγενέστερο χρόνο.

«Τα παραστατικά παράδοσης των προϊόντων μας πρέπει να αποτελούν αδιαμφισβήτητη απόδειξη της καλλιέργειάς μας και να υπερισχύουν οποιασδήποτε δορυφορικής ένδειξης. Η ΑΑΔΕ έχει ήδη στη διάθεσή της όλα τα σχετικά τιμολόγια», υπογράμμισαν.

Τα βασικά αιτήματα των αγροτών

Οι αγρότες επισημαίνουν ότι οι κινητοποιήσεις πραγματοποιούνται εν μέσω μιας ιδιαίτερα απαιτητικής περιόδου εργασιών στα χωράφια και ζητούν:

  • Άμεση καταβολή 160 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 80 εκατ. ευρώ αφορούν το σιτάρι και το βαμβάκι και άλλα 80 εκατ. ευρώ την κτηνοτροφία, ποσά που –όπως αναφέρουν– εξασφαλίστηκαν μέσα από τους αγώνες των χειμερινών μπλόκων, χωρίς όμως να έχουν ακόμη καταβληθεί.
  • Επιστροφή των χρημάτων από τον ΟΠΕΚΕΠΕ, με απόδοση στους δικαιούχους του περίπου 1 δισ. ευρώ που, σύμφωνα με τους ίδιους, στερήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια προς όφελος επιτήδειων.
  • Άμεση έναρξη πληρωμών των ενισχύσεων ad hoc για μήλα, αχλάδια, κάστανα και καρύδια, σύμφωνα με τις κυβερνητικές δεσμεύσεις.
  • Ταχεία αποζημίωση για τις ζημιές από τον παγετό του 2025, ιδιαίτερα για τις καλλιέργειες κερασιών στην περιοχή της Αγιάς.
  • Καταβολή αποζημιώσεων για τη μηδική και την ευλογιά, χωρίς αποκλεισμούς παραγωγών εξαιτίας γραφειοκρατικών ζητημάτων που σχετίζονται με την αναγραφή «μηδική» ή «τριφύλλι» στα παραστατικά.
  • Λήψη μέτρων για τις φυτοπαθολογικές προσβολές, με αποζημιώσεις για τη φόμωψη στις αμυγδαλιές, τις ξερές βέργες στις ροδακινιές και την ακαρπία στην ελιά.

Μείωση του κόστους παραγωγής και πάταξη της αισχροκέρδειας

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στο αυξημένο κόστος παραγωγής, το οποίο, σύμφωνα με τους παραγωγούς, έχει επιδεινωθεί ακόμη περισσότερο σε σχέση με τον περασμένο χειμώνα.

Οι αγρότες ζητούν τη διάθεση αγροτικού πετρελαίου στην τιμή του 1 ευρώ ανά λίτρο στην αντλία άμεσα και όχι από τον Νοέμβριο, καθώς και την πλήρη κάλυψη των αυξήσεων στις τιμές των λιπασμάτων που προκύπτουν από τις διεθνείς εξελίξεις.

Τέλος, απηύθυναν κάλεσμα για ουσιαστικά μέτρα κατά των καρτέλ και της αισχροκέρδειας, τα οποία –όπως υποστηρίζουν– συμπιέζουν τις τιμές παραγωγού και ταυτόχρονα αυξάνουν τις τιμές για τον καταναλωτή. Βασικό τους αίτημα παραμένει η διασφάλιση τιμών που θα επιτρέπουν ένα αξιοπρεπές και βιώσιμο αγροτικό εισόδημα.

Η κινητοποίηση ολοκληρώθηκε με τους αγρότες να ανανεώνουν το αγωνιστικό τους ραντεβού, διαμηνύοντας ότι θα συνεχίσουν τις διεκδικήσεις τους μέχρι την ικανοποίηση των αιτημάτων τους.

Πηγή: www.ypaithros.gr

Σχετικές αναρτήσεις

Από τον κάμπο της Θεσσαλίας στο Σίλικον Βάλεϊ: Το «χρυσό» exit των 110 εκατομμυρίων ευρώ για πρωτοπόρο εταιρεία γεωργίας ακριβείας – iFarsala

mera24

Mercedes-Benz Vans ERGON Edition: Οι νέες εκδόσεις που μιλάνε με έργα

mera24

Χαλκιδική: Η μουντοβίνα, το «απόσταγμα της μέλισσας» που κουβαλά έναν αιώνα ζωής και γράφει ιστορία

mera24
Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας τότε συναινείτε σε αυτό. View more
Accept